Kilometar koštao 22 miliona KM, a zidovi sami padaju!

Kriminalno izvedeni radovi na poddionici Vlakovo - Lepenica

E. TRAKO
02.08.2014 14:44


Na poddionici Vlakovo - Lepenica koridora 5C, koja slovi za jedan od najskupljih dijelova autoputa, gdje je kilometar koštao nevjerovatna 22 miliona KM, srušili su se potporni zidovi u dužini od 120 metara!

Zidovi su se srušili zbog naknadne izmjene projekta koju su usaglasili čelnici "Autocesta FBiH" i firmi "Cengiz Insaat" i "Euroasfalt", koje izvode radove.  

Loša gradnja

Prema procjenama stručnjaka, nastala je šteta u iznosu od više stotina hiljada KM. Zabrinutost izazivaju i tvrdnje pojedinih eksperata da je upitan kvalitet i ostalih objekata na ovoj, ali i drugim dionicama koridora 5C, čija se gradnja odvija u nadležnosti "Autocesta FBiH", sa SDP-ovim direktorom Ensadom Karićem na čelu.
 
Ekipa "Dnevnog avaza" posjetila je jučer dionicu na kojoj su se srušili zidovi. Radnici su nam potvrdili da ovo nisu jedina mjesta na kojima je došlo do rušenje i oštećenja.

 

 

- Zidovi su se rušili sami od sebe. Valjda to nije dobro građeno od početka. Te dionice teško su pristupačne, jer još nije sve ni asfaltirano - kazali su nam radnici.

Zanimljiv odgovor dali su nam iz rukovodstva "Autocesta FBiH". Kazali su nam da su oštećenja zida prouzrokovale poplave, koje su se dogodile prije nekoliko mjeseci.

- Na poddionici Lepenica - Tarčin u toku je sanacija potpornog zida u dužini od 120 metara. Po nalogu nadzornog inžinjera i uz saglasnost investitora, izvođač radova gradi potpuno novi potporni zid. Troškove radova snosit će izvođač. Kompanija "Autoceste FBiH" nema troškova - saopćeno je iz ovog preduzeća.  

Direktor "Euroasfalta" Hamed Ramić u izjavi za naš list isključio je odgovornost firme na čijem je čelu, jer, kako je kazao, turska firma "Cengiz Insaat" gradila je potporne zidove.

Javna tajna


- Nemamo nikakve veze s tim zidovima jer ih nismo pravili. Naš posao je kolovozna konstrukcija, asfalt i tampon. "Cengiz Insaat" prava je adresa za to pitanje - tvrdi Ramić.

Iz turske kompanije "Cengiz Insaat" jučer nismo dobili odgovore na naše upite.

Ova turska firma dobila je ugovor za gradnju ove dionice 2012. godine. Iako je tada najnižu ponudu dao italijanski konzorcij "JV Impresa Pizzarotti & Salini S.p.A" u iznosu od 154 miliona, posao je dodijeljen Turcima, koji su ponudili gradnju za 172.601.280 eura.  

Javna je tajna da su Turci ovaj posao dobili zahvaljujući Kariću i resornom ministru Damiru Hadžiću (SDP).

  • 400 miliona KM koštat će ukupno dionica Vlakovo - Tarčin
  • 154 miliona eura ponudili Italijani za gradnju poddionice Vlakovo - Lepenica
  • 172 miliona eura ponudili Turci za gradnju poddionice Vlakovo - Lepenica


Čekić: To je bruka!


Čekić: Neozbiljna konstatacija

Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Šefkija Čekić tvrdnje iz "Autocesta FBiH" da su se zidovi srušili zbog poplava smatra neozbiljnim.

- To znači da će vozači morati strepiti od svake jače kiše, jer može se srušiti zid. To je bruka! Potpisujem svoju tvrdnju da je svaki sagrađeni kilometar autoputa jedna afera - kaže prof. Čekić.

NA VRH