BIH

Potrošili stotine hiljada maraka, a ograde već zahrđale

Javašluk "Autocesta FBiH" pri gradnji koridora 5C

E. Trako

15.8.2014


Na autocesti A1 koridora 5C, od Jošanice do Kaknja, na svim mostovima metalna zaštitna ograda u velikoj je mjeri obuhvaćena korozijom! Ni laiku nije teško uočiti da su na svakoj ogradi oštećenja izmakla kontroli, a eksperti upozoravaju da je već pričinjena šteta od više stotina hiljada maraka.

Struka kaže da se čelična konstrukcija, a posebno ona koja se montira na otvorenom, mora pjeskariti i cinčati, što podrazumijeva kvalitetnu površinsku zaštitu. Poslije cinčanja potrebno je zaštititi najmanje jednim premazom temeljne farbe.

To na ogradama na ovoj dionici, koja nije "doživjela" ni prvu deceniju, očigledno nije bio slučaj. Sagovornik "Avaza", direktor kompanije čije je primarno zanimanje metalna industrija, kaže da je kristalno jasno da su ove konstrukcije samo prefarbane.

- Problem je što će ograda hrđati do potpunog uništenja - kaže naš sagovornik.

U stanju u kakvom su sada, usljed atmosferskog utjecaja, za godinu bi ove konstrukcije mogle biti obično ruglo.

Ivica Kušević, stručnjak za građevinsku fiziku IGH instituta iz Hrvatske, pojasnio nam je da ne smije doći do korozije ukoliko je sve rađeno po standardima.

 

Kušević: Postoje norme

 

- O materijalu ne mogu pričati, ne znam koji je tačno upotrijebljen. Neophodno je utvrditi stanje u kojem se ograde nalaze i kolika je trenutna degradacija. Međutim, kao i u svakom poslu, postoje projektni zadaci i norme koje nešto propisuju i prema tim normama je trebalo i raditi - kaže Kušević.
 
Postavljaju se pitanja ko je bio nadzorni organ i koliko su koštali izrada i postavljanje metalnih konstrukcija.

Iz kompanije "Autoceste FBiH", investitora radova na koridoru 5C, međutim, nisu nam odgovorili.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.