BIH

Vlasti žure da otvore "Vijenac" i pod cijenu ogromnih gubitaka

Neizvjesno puštanje u promet dionice Bilješevo - Drivuša

E. Trako

18.8.2014

 

Javno preduzeće "Autoceste FBiH" najavilo je otvaranje tunela "1. mart - Vijenac" sredinom avgusta, ali još nije preciziran datum jer, kako su nam kazali, "u toku su tehničke provjere u tunelu pa će datum biti određen naknadno".

Također, iz "Autocesta FBiH" i dalje ne znaju odgovor na ključno pitanje - hoće li građani odmah nakon otvaranja biti u mogućnosti koristiti tunel? I pored činjenice da gradnja ovog tunela traje više od četiri godine (početak gradnje 4. avgusta 2010.), još je neizvjesno kada će prvi vozači proći dionicom od Bilješeva do Drivuše.

Brojne afere

Postoji osnovana sumnja da tunel još neko vrijeme neće biti u funkciji zbog toga što u Drivuši nije završen sistem naplate. Upućeni smatraju da u slučaju puštanja tunela u promet vozači ne bi imali gdje platiti cestarinu.

- Završiti dionicu Bilješevo - Drivuša, a ne naplaćivati cestarinu bila bi katastrofalna greška. Gubici bi bili ogromni - tvrdi naš izvor.

Očigledno je da se direktoru "Autocesta" Ensadu Kariću (SDP) i njegovim stranačkim šefovima veoma žuri da se radovi privedu kraju, nadajući se da će tako dobiti barem malo bodova pred izbore. Rokovi završetka radova ciljano su određeni prije izbora, baš kao što je to bio slučaj sa sablasnom sarajevskom zaobilaznicom.

 

Brojke

 

6 kilometara dužina dviju tunelskih cijevi

120 miliona KM vrijednost radova

24 miliona eura izdvojeno za drugu fazu radova koja uključuje betoniranje i asfaltiranje

 

I ugovor za izgradnju "Vijenca" u početku je bio dodijeljen kompaniji SCT iz Slovenije. Ugovor je potpisan 23. juna 2010., ali je raskinut 1. februara 2011. godine zbog kriminala u SCT-u i nesolventnosti kompanije.

Nedavno se pojavila informacija da je u tunelu "1. mart" habajući sloj asfalta bio loš pa je izvođač morao frezati asfalt i postaviti novi. Kontrolu kvaliteta radova u tunelu obavio je DTQ laboratorij za ispitivanje građevinskih materijala i konstrukcija iz Sarajeva.

Inžinjer Emir Muslić iz DTQ-a u izjavi za "Avaz" kazao je da je to "komplicirano objasniti".

- Tražite od "Autocesta" da vam omoguće korištenje izvještaja. Ništa nije sakriveno. Sporne su bile neke druge stvari, a ne debljina asfalta - kazao je Muslić.  
Imenovana komisija

Prema Zakonu o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na nivou FBiH, saglasnost za otvaranje tunela treba dati Ministarstvo prostornog uređenja. Kako su nam kazali, tek je imenovana komisija za tehnički pregled tunela.

- Komisija vrši pregled građevine, koji još nije okončala i dostavila izvještaj - navode iz ovog ministarstva.

 

Podaci


Gradnja tunela "1. mart" počela 4. avgusta 2010.
Okončanje svih radova i puštanje u promet obje poddionice i tunela "1. mart" i poddionice Drivuša - Gorica bilo predviđeno za juni ove godine
Ugovor za izgradnju tunela "Vijenac" bio dodijeljen SCT-u iz Slovenije. Ugovor je potpisan 23. juna 2010., ali je raskinut 1. februara 2011. zbog kriminala u SCT-u i nesolventnosti
U aprilu 2011. posao dodijeljen "Primorju d. d. Ajdovščina" iz Slovenije. Ugovor raskinut polovinom 2012. zbog nesolventnosti preduzeća

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.