BIH

AUTOINDUSTRIJA Nema bojazni da će u BiH opasti prodaja VW vozila

Dok njemački gigant gubi povjerenje u SAD

E. Trako

23.10.2015

Zbog velikog skandala koji je nedavno pogodio Volkswagen, kada je ova njemačka automobilska kompanija u Sjedinjenim Američkim Državama optužena da je uz pomoć posebnog uređaja tokom testnih vožnji smanjivala nivo štetnih ispušnih plinova, menadžeri prodaje automobila ovog giganta širom svijeta su u strahu da će im prodaja biti enormno umanjena.

Velika naklonost

Neposredno nakon što je skandal obznanjen, vrijednost dionica ove kompanije pala je čak za 18 posto, a naređeno je da se s tržišta SAD povuče 500.000 vozila ovog proizvođača. Kazna za kompaniju mogla bi doseći cifru od 18 milijardi dolara.

Situacija kada su u pitanju automobili ovog proizvođača u BiH ne bi se trebala mijenjati u smislu radikalnog pada prodaje. Iako kod određenih uvoznika, prodavača, preprodavača i proizvođača dijelova za ovog automobilskog giganta vlada određena doza zabrinutosti, teško je očekivati da bi VW-u mogla pasti prodaja u BiH zbog nivoa štetnih ispušnih plinova.

osmo-saracevic1

Saračević: Tržište je nemilosrdno

Osmo Saračević, generalni direktor kompanije "Saračević d.o.o." iz Tešnja, koja posredstvom druge naše kompanije "Steel Construction Bosnia" iz Jajca proizvodi određene dijelove direktno za VW, kaže da se za sada skandal ni u kojem smislu ne održava na tržište u BiH.

- Mi smo u metalnoj industriji, sarađujemo sa SCB-om iz Jajca i izrađujemo poluproizvode za VW. Među ljudima postoje neke konotacije, ima pribojavanja. Ali trenutno nema ništa konkretno. U kakvom će to obimu i kontekstu izaći, nikad se ne zna, puno stvari danas neko drugi diriguje i određuje. Tržište je nemilosrdno - kaže Saračević.

Ohrabrujuće je, smatra on, što u BiH vlada velika opredijeljenost i naklonost prema automobilima VW.

- Pokazali su svoj kvalitet i ljudi su zadovoljni VW-om u BiH, ali ništa nije nemoguće i ništa nas ne bi trebalo iznenaditi - potcrtava je Saračević.

Zaštita sredine

Nihad Imamović, dugogodišnji uspješni privrednik i nekadašnji direktor grupacije ASA, pojasnio je za naš list da se greška otkrivena u SAD neće odraziti ni na evropsko tržište, a kamoli na BiH.

- To je, praktički, greška koju traži američki zakon i to je taj softver koji čak ni Evropa ne traži. Sjedinjene Američke Države su daleko rigoroznije kada je u pitanju zaštita čovjekove životne sredine. Ali to nema veze sa BiH, kod nas se „euro 3“ motor može bez problema voziti - pojasnio je Imamović.

Bosanci se ne odriču

Razgovarali smo i s jednim od uvoznika VW automobila, koji smatra da skandal sa štetnim plinovima nema veze s našom državom.

- U BiH još možete naići na VW automobile stare više od 20 godina. Ne vjerujem da bi se Bosanci mogli odreći proizvoda VW-a, kada nam je Golf 2 bio nacionalni automobil. Da se radi o bilo čemu drugom, u smislu da se desila neka greška u serijskoj proizvodnji, da je gas papučica pogrešno postavljena ili da je neispravna ručna kočnica, tek onda bi se moglo očekivati smanjenje prodaje u BiH - smatra ovaj uvoznik.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.