Zbrinjavanje tehnološkog viška u obrazovanju u TK: Inžinjeri otišli u biblioteke

I ove godine zbrinuta 172 profesora i nastavnika za čijim je angažmanom prestala potreba

Autor: A. HADŽIĆ
25.08.2018 23:38
A
A
A

Da će sve manjim brojem učenika u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu doći do tehnološkog viška uposlenika u nastavi, pokazuju i najnoviji podaci Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK.  

Prema riječima Zlatana Muratovića, ministra obrazovanja u Vladi TK, samo u osnovnim školama u Tuzlanskom kantonu ove godine, djelimično ili u cijelosti, prestala je potreba za 113 zaposlenika, od čega je čak 16 nastavnika historije i geografije te 15 nastavnika biologije i hemije.

Komisija od pomoći

- Stanje u srednjim školama nešto je drukčije i ove je godine kao višak, djelimično ili u cijelosti, evidentirano 59 profesora. No, uprkos padu broja učenika, aktivnim mjerama Vlade i Ministarstva obrazovanja koje se odnose na upisnu politiku i planskim pristupom zapošljavanju u osnovnim i srednjim školama, omogućeno je da se svi zaposlenici iz škola u kojima su ostali bez radnog mjesta zbrinu u druge škole – navodi ministar Muratović.

Nastavnici i profesori koji su evidentirani kao tehnološki višak u pojedinim školama na prostoru Tuzlanskog kantona zbrinjavaju se u skladu s Programom zbrinjavanja tehnološkog viška u obrazovanju, a koji u ovom kantonu postoji još od 2004. godine.

Vlada je, naime, imenovala Komisiju u čijem su sastavu predstavnici Ministarstva obrazovanja, sindikata i direktora škola, a koja je i ove godine pomogla da nijedan zaposlenik za čijim je angažmanom, i u osnovnim i u srednjim školama, prestala potreba, ne ostane bez posla.

- Već nekoliko godina smanjenjem broja učenika smanjuje se i potreba za pojedinim uposlenicima u nastavi. Također, pada interesovanje za neka zanimanja, posebno kad su u pitanju mješovite srednje škole, u kojima su se doskora obrazovali učenici za razne zanate i druga praktična zanimanja. Jedan broj profesora i nastavnika otišao je u penziju, tako da su određeni viškovi radnika popunili njihova radna mjesta. Uposlenici, koji su ostajali bez norme u jednoj, raspoređeni su u druge škole. Do sada smo, zaista, sve činili da nam ljudi ne ostanu bez posla - kazao nam je Fikret Vrtagić, predsjednik Komisije za zbrinjavanje tehnološkog viška radnika osnovnog i srednjeg obrazovanja u Tuzlanskom kantonu.

Kalesijiski slučaj 

U Mješovitoj srednjoj školi u Kalesiji, naprimjer, kao tehnološki višak pojavilo se čak pet poljoprivrednih inžinjera koji su držali nastavu poljoprivrednim, veterinarskim, voćarskim, ratarskim tehničarima.

Da ovi poljoprivredni inžinjeri ne bi ostali bez posla, raspoređeni su na rad u bibliotekama u nekoliko škola na području Tuzlanskog kantona.

U Gimnaziji u Tuzli malo stabilnije

Midhat Parić, direktor Gimnazije „Meša Selimović“ u Tuzli, ističe da se drastičan pad broja učenika u posljednje četiri godine dobrim dijelom stabilizirao, tako da je i broj nastavnog kadra za čijim angažmanom prestaje potreba sve manji.

- Svojevremeno je Gimnazija „Meša Selimović“ upisivala više od 300 učenika svake godine, a u posljednje tri-četiri godine taj broj se kreće između 120 i 130. Na svu sreću, uposlenici koji su se pojavili kao tehnološki višak su zbrinuti, tako da, kada je u pitanju Gimnazija na čijem sam čelu, nema profesora koji su ostali bez posla. Kako će se stvari ubuduće kretati, ne znam, ali mislim da će se, ako se nastavi pad broja učenika koji završavaju srednju školu, negativan trend kad je u pitanju angažman postojećeg nastavnog kadra, morati odraziti i na visoko obrazovanje - navodi Parić.