NAŠA TEMA U Zenici, Goraždu i Trebinju ne uključuju taksimetre, u Sarajevu najskuplje

Istražili smo: Koliko košta vožnja taksijem u bh. gradovima

U Kiseljaku često idu mušterijama po hranu, u Bijeljini je sat čekanja 10 KM, banjalučki taksisti imaju problema s naplatom

E.D.A.
21.03.2019 20:30

Vožnju taksijem u većim bh. gradovima mogu priuštiti samo bolje stojeći ljudi, dok je u manjim sredinama taj prijevoz skoro svima dostupan. U nekim gradovima, poput Kiseljaka, sjesti u taksi smatra se tradicijom, dok zbog neredovnog gradskog prijevoza mališani u istočnom dijelu BiH u školu idu i taksijem.  

Start taksija u Tomislavgradu košta marku, a u Sarajevu 1,90 KM. Građani u manjim mjestima ne vjeruju taksimetrima, dok se u Sarajevu, Banjoj Luci i Mostaru ta sprava obavezno uključuje.

Neki se cjenkaju

U glavnom gradu taksi prijevozom bavi se čak devet firmi. Uz start od 1,90 KM, svaki prijeđeni kilometar košta 1,20 KM. Sarajlije će za 12 maraka taksista čekati sat vremena.

U Kiseljaku ima registriranih 48 taksista. No, kao i u većini bh. gradova, mnogo je i nelegalnih taksista. Na taj problem ukazuje i taksista Vlado Laco.

- Taksiram već 26 godina i nijedan dan nije isti. Ljudi nas zovu i da im nešto kupimo ili dostavimo. Često im idemo i po hranu. Startna cijena je 1,50 KM, a prijeđeni kilometar je marka - rekao Laco.

Većina taksista u Banjoj Luci start naplaćuje dvije marke, a prijeđeni kilometar marku i po. Sat čekanja je deset KM, dok se vožnja po makadamu dogovara. Velimir Savić kaže nam da često ima problema s naplatom.

- Neki neće da plate, drugi se cjenkaju, treći samo izlete iz auta. Neki hoće i da se pobiju. Zato imam biber sprej i šoker, pa ko hoće da se mangupira, neka proba – upozorava Savić.

U Bosanskopodrinjskom kantonu taksiranjem se bavi 36 ljudi. To je efekt propisa po kojem u gradu na svakih 700 stanovnika može raditi po jedan taksi prijevoznik, pojašnjava Nedžad Gazap, predsjednik Udruženja goraždanskih taksista.

- Kod nas je startna cijena dvije KM, kilometar vožnje marka, a noću 1,30 KM. Ne uključujemo taksimetar ili to rijetko radimo, tako su navikle mušterije. Gradska vožnja otprilike košta oko tri marke - kaže Gazap, koji je za volanom taksija već 26 godina.

Ne zarade marku

Bijeljinski taksisti start naplaćuju marku i po, a prijeđeni kilometar marku.

- Sat čekanja košta deset maraka. Ako su u pitanju neke udaljenije destinacije izvan grada, postoji mogućnost dogovora s putnikom. Recimo, turu do Tuzlanskog aerodroma, udaljenog 82 kilometra, naplaćujemo između 60 i 70 maraka - kaže taksista Radoja Grujičić.

U Zenici paljenje taksimetra košta dvije marke, a prijeđeni kilometar marku, dok noćna tarifa iznosi 1,30 KM.

Ali, mušterije uglavnom pri ulasku u automobil naglašavaju da ne žele vožnju s uključenim taksimetrom, jer im je bez njega jeftinije. Taksisti na to pristaju i za dvije marke voze do bilo koje destinacije u gradu.

Kako nam otkrivaju taksisti, s taksimetrom dnevno mogu zaraditi samo za ručak i kafu, a ponekad do popodneva ne zarade ni marku.

- Kada nekome iz Zenice uključim taksimetar, hoće da me ubije i niko ne pristaje na to. Od autobuske stanice do bolnice to bi ga koštalo oko šest maraka, pa se zato odlučuju za dvije KM do bilo koje adrese - rekao nam je taksista Jasmin Karić.

U Trebinju putnike prevoze samostalni i privatni taksisti.

- Startna vožnja nam je dvije KM, a kilometar je jednu marku. Većina naših vožnji je na teritoriji grada, pa nekako sve više postajemo gradski prijevoz. Vozimo na području cijele BiH, a cijene po kilometru smanjuju se proporcionalno udaljenosti - rekao nam je Dejan Mandić iz „Alo taksija“.

Većina privatnih taksista u Trebinju ne pali taksimetar, a cijena jedne vožnje na teritoriji grada je od tri do četiri KM, prema dogovoru ili procjeni taksiste. Za dalje ture slijedi direktna pogodba.

Maglaj ima 28 taksista, koji se uglavnom žale da nemaju posla.

- Po taksimetru start je dvije KM, a kilometar je marka. Kada su u pitanju duže relacije, uzmemo u obzir troškove potrošnje goriva, cijenu putarine, prijeđene kilometre u oba pravca i da nam ostane solidna bosanska dnevnica - pojasnio nam je dugogodišnji taksista Mihnet Mujkanović

U Prijedoru dozvolu za taksiranje ima 55 taksista koji djeluju u tri udruženja, „Balkan“, „Stanica“ i „Centar“. Startna cijena je marka, koliko košta i svaki prijeđeni kilometar.

Prema riječima taksiste Savana Zmijanjca, vožnja do Sanskog Mosta košta 30 maraka, do Banje Luke je 50.

- Zažmiri se na nekoliko kilometara viška, jer valja raditi. Problem je nelojalna konkurencija, pogotovo ona s kombi vozilima. Kupi putnike prije autobusa, čekaju na stanici autobuse iz Njemačke, putnicima nose i kofere samo da ih voze - kazao je Zmijanjac.

Brojni Mostarci prije sedam godina su pozdravili rad prve taksi službe. Iako nenavikli na taksi prijevoz, ipak su se mnogi zbog povoljne cijene odlučivali na tu uslugu, jer za vožnju do dva kilometra plaćali su tri marke.

ALI, stvari su se počele ubrzo mijenjati, pa se pojavila nova služba koja je za vožnju do dva kilometra naplaćivala dvije marke. S vremenom je broj taksi službi u Mostaru povećan na sedam, a među mnogima dominiraju reklamni slogani „jedan kilometar - jedna marka“. Danas se start naplaćuje od pola do tri marke, a svaki prijeđeni kilometar 1,20 KM.

Kako nam je rekao jedan taksista, najviše posla imaju petkom i subotom u večernjim i kasnim satima tokom noćnih izlazaka.

Najjeftinije u Tuzli  

Najjeftiniji taksi prijevoz imaju Tuzlaci. S kraja na kraj grada taksisti voze za 1,50 KM. Na kućnu adresu po pozivu dolaze za tri ili četiri KM, a izuzetak su vožnje u druge gradove.

Mirza Šehanović dugogodišnji je tuzlanski taksista, koji ističe da se u njegovom vozilu mogu čuti ponekad i nevjerovatne priče, koje ga često nasmiju.

 U Livnu nema legalnih taksista

Livno je grad koji uopće nema legalne taksiste još od rata, već pojedinci, uglavnom starijim vozilima, taksiraju nacrno i pretežno na lokalnom nivou. Taksiste nemaju ni Drvar, Bosansko Grahovo, Glamoč i Kupres.

Od svih šest općina Livanjskog kantona jedino u Tomislavgradu postoje tri registrirana taksista, „Taxi Marijan“, „Taxi Ćelo“ i „Kruno taxi Čutura“.

Kako su nam kazali, nisu jedan drugom konkurencija, a građane voze za marku po kilometru. Često voze do mostarske bolnice, aerodroma, ali i do mora.

Bosanska Gradiška: Nema posla

U Bosanskoj Gradišci samo je 13 taksi vozača. Kako su nam kazali, posla manjka, a razlog tome je i nelojalna konkurencija.

- Svaki kilometar naplaćuje se 1,5 maraka, s tim što je noćna vožnja skuplja za 50 posto. Ali, nema posla. Uglavnom vozimo po telefonskim narudžbama, i to starije osobe - rekao je taksista Hasib Purivatra.

Komentari

NA VRH