Otkriveno: Koliko zarađuje "kineski Apple"

Veliki uspjeh

Piše: (Mi.K.)

Brojni analitičari mobilnog tržišta iznenađeni su strijelovitim uspjehom Xiaomija, mobilne kompanije koju nazivaju "kineskim Appleom" i koja je osnovana u aprilu 2010. godine, a u posljednjem je kvartalu 2014. zauzela treće mjesto na tržištu pametnih telefona.

Najveći je razlog ovakvog uspjeha odličan omjer cijene i kvalitete njihovih pametnih telefona – hardverski, Xiaomijevi uređaji mogu konkurisati telefonima ostalih proizvođača, no cijena njihovih mobitela često je i dvostruko manja u odnosu na konkurentske telefone sličnih performansi.

Iz Xiaomija do sada nisu objavljivali informacije o prihodu, profitu i o operativnoj marži te su bile poznate samo informacije o broju prodanih pametnih telefona. Prema informacijama koje su jučer objavili brojni mediji i koje su novinarima Reutersa potvrdili iz Xiaomija, ova je kompanije prošle godine ostvarila profit od 56 miliona dolara.

Ukupan prihod za prošlu je godinu iznosio 4,29 milijardi dolara, pri čemu je operativna marža iznosila samo 1,8 posto.

"Xiaomi raste tako brzo da se ne bih čudio i da gube novac", komentirao je za Global Times ove informacije analitičar Forrester Researcha Bryan Wang.

U istom je razdoblju operativna marža s kojom je Samsung poslovao iznosila 18,7 posto, dok je Appleova marža u 2013. iznosila čak 28,7 posto – ove su kompanije zaradile desetke milijardi dolara, dok je Xiaomi zaradio 56 miliona.

Ipak, analitičari upozoravaju kako će se situacija promijeniti i za ova dva tržišna lidera – Samsung je to osjetio već ove godine u kojoj su zabilježili veliko smanjenje isporuka pametnih telefona i smanjenje profita, a jedan od krivaca za ovako loše brojke jest upravo Xiaomi i slične kompanije čiji su telefoni cjenovno povoljniji.

U odnosu na 2013., Xiaomi je ove godine napravio veliki korak naprijed pa će zarada ove godine biti puno veća, a Wang kaže kako će Xiaomi utjecati na cijelo tržište jer će brojne kompanije pokušati konkurisati njihovim cijenama, što će utjecati na njihovu maržu, odnosno zaradu.

Inače, Xiaomi u budućnosti planira proširiti svoje poslovanje na druge azijske i neke europske zemlje, čime će dodatno povećati pritisak na ostale mobilne kompanije, a dugoročni cilj Xiaomija jest prestići Samsung i Apple i postati najveća mobilna kompanija na svijetu.

NA VRH