NAUKA

Stvoreni mikromotori za prečišćavanje mora

Prvenstveni cilj eliminisanje ugljikovog dioksida

Autor:(D. K.)

25.12.2015

Nanoinženjeri sa Univerziteta u Kaliforniji osmislili su novu vrstu malih motora koji bi se mogli iskoristiti za pročišćavanje mora od ugljikovog dioksida. Te bi motore pokretao sam ekološki sistem. Roboti bi se, korištenjem enzima, kretali kroz more i pretvarali ugljikov dioksid u krutu tvar.

- U budućnosti bismo mogli koristiti ove mikromotore kao sredstvo za pročišćavanje vode - rekao je Kevin Kaufmann, jedan od autora studije.

Ovi bi motori koristili strujanje vode, zajedno s katalizatorom, ugljičnom anhidrazom, kako bi brzo pretvorili ugljikov dioksid u kalcijev karbonat, koji bi se zatim mogao pohraniti.

U provedenim eksperimentima, mikromotori su brzo dekarbonizirali ionizirane vodene otopine koje su sadržavale ugljikov dioksid. U roku od pet minuta, motori su eliminirali 90% ugljikovog dioksida iz tih otopina, a u slučaju morske vode, taj je postotak iznosio 88%.

Pretvaranje ugljikovog dioksida u kalcijev karbonat koji pronalazimo u školjkama i koraljima, trenutno je jedan od najboljih ekološki održivih načina za smanjivanje količine ugljikovog dioksida u vodama.

Ovom su problemu pokušali doskočiti brojni drugi naučnici sa svojim metodama, no one su ili vrlo skupe ili podrazumijevaju korištenje agresivnih kemijskih spojeva i štetne su za okoliš. Ovaj istraživački tim smatra da bi njihovi roboti bili mnogo isplativiji. U eksperimentima je u vodu bio dodan vodikov peroksid koji je reagirao s platinom unutar kućišta robota kako bi stvorio kisik i pokretao robote prema naprijed. No, je li to primjenjivo na čitav okean još uvijek je upitno. Platina je, također, vrlo skupa.

Mikroroboti su brzi - u vodi sa samo dva do četiri posto vodikova peroksida, roboti su se kretali brzinom većom od 100 mikrometara u sekundi. Istraživači će u sljedećoj fazi istraživanja pokušati promijeniti koncept i pronaći neki mineral kojeg ima više u vodi.

- Ako mikromotori mogu koristiti sam okoliš kao gorivo, bit će mnogo prilagodljiviji, jeftiniji i manje štetni za okoliš - zaključio je Kaufmann.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.