NAUKA

Izbjegnite 10 smrtnih grijehova web dizajna

Pravila igre

Autor:(Mi. K.)

30.3.2016

Iako je u dinamičnom polju web dizajna, koje se stalno razvija i mijenja, teško dati konačan sud i tačan recept za uspjeh, postoje navike kojih se zasigurno treba kloniti. Izbjegnite ove greške i bićete mnogo bolji od većine konkurencije.

Isključeno dugme "nazad"

Lukavi web-masteri ponekad promijene funkciju jedne od osnovnih komandi internet-surfovanja - dugmeta za povratak "nazad". Bilo da se umjesto vraćanja na prethodnu lokaciju otvara novi promotivni sajt ili pogrešna strana, sve što se na ovaj način postiže jeste frustracija korisnika. Jasno je zašto ovaj trik ne treba primjenjivati.

Otvaranje novih prozora na klik

Nekada je otvaranje novih prozora nakon što korisnik klikne na link u tekstu bilo novotarija. Danas ovakav postupak troši više resursa računara i dodatno komplikuje korisničko iskustvo. Samim tim, praksa otvaranja novih prozora nije prihvatljiva. Moderni pregledači poput Firefoxa i Chromea slijede logiku otvaranja više jezičaka umjesto novih prozora. I vi bi trebalo da je nastavite.

Sakriveni podaci za kontakt

Ako web stranica kojom se bavite ima za cilj prodaju, potrudite se da ponudite potencijalnim klijentima više načina da stupe s vama u kontakt. Najlakše je da istaknete link ƒ"Pozovite nas" koji vodi na kompletne podatke za kontakt – adresu, telefon i i-mejl.

Ovaj link bi trebalo da bude vidljiv na svakoj stranici vašeg sajta. Čak i ako klijenti ne dolaze do vas preko web stranice, na ovaj način šaljete sliku o postojanju vaše firme u realnom svijetu, a to uvijek dodatno uliva povjerenje.

"Slomljeni" linkovi

Linkovi koji vode na čuvenu stranicu "404" siguran su put do gubljenja klijenata. Zato bi trebalo da neprestano testirate sajt i redovno provjeravate da li su linkovi ispravni i kuda vode.

Spor odziv servera

Za nedovoljno brzo učitavanje na profesionalnim sajtovima nema opravdanja. Tako se korisnik naprosto provocira da klikne na dugme "nazad". Istraživanje IT kompanije Akamai Technologies pokazalo je da korisnici koji kupuju preko interneta u prosjeku čekaju četiri sekunde prije nego što napuste sajt.

Ukoliko je za učitavanje vaše stranice potrebno više od četiri sekunde, otkrijte šta je uzrok. Ako je razlog tome, primjera radi, veličina slika, smanjite ih, a ako uvod u Flashu pravi probleme, ukinite ga.

Neažurirane informacije

Nevjerovatno je koliko sajtova drži neaktuelan sadržaj. Potrudite se da sadržaj na vašem sajtu bude svjež i redovno ažuriran. Ne dozvolite gubljenje kredibiliteta koje nastaje kao posljedica netačnih informacija.

Zato dvaput provjerite da li je sadržaj tačan, lektorisan i aktuelan. Tu nije kraj. Pretraživači će sajt koji se redovono dopunjava bolje rangirati u pretrazi.

Loša navigacija

Ako korisnik u startu ne zna gdje da ode da bi dobio potrebnu informaciju, on će u velikoj većini slučajeva potražiti rješenje svog problema kod konkurencije. Vraćanje kroz stranice dok se ne dođe do odgovora na pitanje je veoma frustrirajuće, a  takođe troši dragocjeno vrijeme.

Da biste predupredili ove probleme, pozicionirajte meni pri vrhu stranice ili na levoj strani, tako da bude vidljiv nezavisno od rezolucije ekrana na kome se pregleda. Mapa sajta koja je lako dostupna kao i "footer" dokumenta su dobro i u svakom trenutku dostupno i očekivano rješenje za navigaciju.

Stilska neujednačenost

Previše fontova i boja će ostaviti utisak nejedinstvene stranice koju je pravio početnik u web dizajnu. Koristite dva ili tri fonta po stranici. Isto važi i za boje.

Neka preovladava osećaj stabilnosti i čvrstine. Takođe ne zaboravite da proverite kako fontovi i boje izgledaju na ekranima prenosivih uređaja.

Nedostatak veze sa "home" stranicom

Zapamtite da se na svakoj stranici mora naći veza sa „home“ stranicom. Uvijek je dobro dozvoliti korisnicima brz povratak na osnovnu stranicu vašeg sajta. Dobro i logično rješenje jeste da klik na uvijek vidljivi logo sajta, koji se najčešće nalazi u gornjem lijevom uglu ekrana, vodi na home stranicu. Ova praksa je već većini korisnika interneta ušla "pod prste".

Odsustvo linkova za društvene mreže

Većina biznisa ima sopstvenu stranicu na Facebooku. Mnogi koriste Pinterest za fotografije, dok veliki broj njih objavljuje novosti putem Twittera. Društvene mreže, po svemu sudeći, nisu dio prolazne mode.

Baš zato je ne staviti prečice za sve moguće mreže nedopustivo. Korisnik mora biti u stanju da se nesmetano i lako kreće kroz ove platforme sa matične strane i obrnuto. Ako ovaj segment uradite kako treba, sigurno je da će se saobraćaj na stranici polako povećavati.

Bilo da se bavite sadržajem ili ste profesionalni web dizajner, pokušajte da pre lansiranja web sajta uvijek prođete kroz ovih 10 tačaka i uvjerite se da je sve spremno.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.