LIFESTYLE

Otkrivene tajne šoping centra: Evo kako vam uzimaju sav novac

Avaz.ba

3.12.2017

Razlike u izgledu mnogih šoping centara su minimalne, a ništa nije prepušteno slučaju. Mnogi nemaju ni prozore, a ni satove, a da li ste znali zašto je tako?

To definitivno nije slučajnost, objašnjavaju psiholozi, već pametan način manipuliranja sa ljudskom podsvjesti. Krajnji cilj? Da ostavimo što više novca kod njih.

Prozori i satovi su zabranjeni

Ovaj trik šoping centri su "ukrali" od kockarnica. Naime, bez nečeg što ih može vratiti u stvarnost i uputiti ih koje je doba dana, sati i koliko su vremena već proveli tamo - ljudi će i dalje ostati da kupuju. Tako čak ni oni s najjačom voljom ne mogu ući u šoping centar i izaći nakon što su uzeli tu jednu stvar po koju su krenuli.

Sve je ljepše uz njihova svjetla

Bilo da je riječ o supermarketu i izgledu voća i povrća, ili pak komadu odjeće i modnim dodacima - pitanje "nesavršenih boja ispravlja se uz moć osvjetljenja, zbog čega u svim šoping centrima imaju jarka svjetla.

Sve navodi da uđete

Sigurno ste primjetili da je u šoping centrima klima postavljena na prejako hlađenje, muzika preglasna, a podovi popločani velikim klizavim pločicama. Ipak, to se mijenja čim uđete u bilo koju od trgovina - pod postaje mekši i obično je na njemu itison, muzika je tiša i temperatura viša - što navodi da se osjećamo ugodnije i ne želimo da izađemo. A što raditi unutra? Naravno, isprobavati, kupovati i trošiti.

Nema polica pored kase

Računajući na to da kupci u redu ispred kase najčešće broje novac kojim trebaju da plate, trgovci su osmislili još jedan trik. Naime, većina ljudi baš ispred kase odlučuje hoće li nešto kupiti ili neće, pa tamo ne postavljaju police, niti nešto slično na što bi se odbačena roba mogla vratiti.

Raspored garderoba i stepeništa nije slučajnost

Pokretne stepenice u velikim šoping centrima uvijek su smještene tako da morate da napravite cijeli krug da biste došli do poveznih stepenica. Zapravo se osiguravaju da ćete razgledati sve što se na tom spratu nalazi, a stepenice se gotovo uvijek nalaze na samom ulazu u trgovinu, dok je jedini put prema dolje tek u zadnjem dijelu prodavnice. S druge strane, isti se trik koristi i kod svlačionica, koje su po pravilu tek na dnu radnje, kako bi smo prije isprobavanja primjetili sve unutra.

Skuplji proizvodi stoje u visini očiju

Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirana i skuplja roba u visini naših očiju. Cijene su označene na način da na prvi pogled pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.

Rupe na policama mame

Uzmite na primjer policu u supermarketu s čokoladama, ili pak odjeljak gdje stoje televizori u prodavnicama tehnike. Često možemo vidjeti kako su neki artikli ispražnjeni, pa se čini kako je ostao samo jedan ili dva, ali stvarnost je drugačija i najčešće su nagomilani u skladištu. Trgovci se ovim trikom služe kako bi stvorili iluziju tako dobrog proizvoda koji se odmah rasprodaje, pa i mi automatski želimo da budemo dio ekipe koja je "nanjušila najbolji proizvod".

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.