LIFESTYLE

Ilon Mask zamalo bankrotirao zbog lansiranja najjače rakete na svijetu

( Agencije)

Avaz.ba

7.2.2018

Kao što Nikolu Teslu nazivaju najvećim inovatorom 20. stoljeća, tako je i Ilon Mesk (Elon Musk) već sada u najužem krugu za istu titulu našeg doba. Ovaj poduzetnik i inovator čovjek je ogromnih vizija koji stalno traži nove izazove, a to se vidi i iz njegovih projekata i kompanija koje pokreće, a koje se međusobno isprepliću. Nakon što je u utorak lansiranjem trenutno najjače rakete na svijetu ponovno ušao u historiju, Mask je rekao da želi novu svemirsku utrku.

- Mislim da će ovo otvoriti poglede na ono što je moguće - rekao je Mask i dodao da žele novu svemirsku utrku jer su one "uzbudljive", a jučer su pokazali da su u velikom vodstvu.

- Ovo će podstaći druge kompanije i države da kažu "ako "SpaceX" koji je privatna kompanija, može ovo napraviti, a niko im nije platio već su to napravili svojim sredstvima, onda možemo i mi - rekao je Mask tokom konferencije nakon lansiranja i istaknuo kako bi ovo moglo podstaći druge kompanije da podignu pogled i kažu da mogu napraviti veće i bolje, što je sjajno.

No, put do ovog lansiranja bio je težak i koštao je puno više nego što su mislili. Mask je istaknuo da je "Falcon Heavy" raketa koštala više od pola milijarde dolara, ali kasnije bi lansiranje ove rakete moglo koštati oko 90 miliona dolara - što je trećina onog što naplaćuju rivali. 

( SpaceX)

- Tri puta smo pokušali ugasiti "Falcon Heavy" program, jer smo otkrivali da je ovo puno teže nego što smo mislili - rekao je Mask koji je dodao da nova rakete može "sve što se poželi" i spomenuo kako bi njome mogli nazad na Mjesec ili poslati nešto prema Plutonu.

"Falcon Heavy" je ipak samo jedan korak u Muskovoj velikoj svemirskoj viziji koja je kolonizacija Marsa. Sljedeći ogroman korak bit će raketa BFR koja će biti čak 30 metara viša od Falcona (70 metara) i moći će u orbitu ponijeti do 150 tona tereta, a nju planiraju koristiti i za ekstremno brzi prijevoz ljudi s jednog na drugi kraj planeta. 

Šta je oblikovalo Ilona Muska?

Od najranije dobi pokazivao je osobine koje ga značajno razlikuju od njegovih vršnjaka. Mask je rođen 1971. godine u Pretoriji (JAR), a "Ashlee Vance" u njegovoj biografiji iz 2015. godine piše kako je kao dijete gutao naučnu fantastiku te ozbiljno shvatao ideje da bi čovječanstvo trebalo pokušati spasiti ovaj svijet i raširiti se u svemir. U školi je bio zlostavljan, a kod kuće nesretan zbog odnosa s ocem. Pokazivao je velik interes za informatiku i poduzetništvo i sa 12 godina je napravio prvu igru koju je prodao informatičkom časopisu.

Već 1988. godine dobio je kanadski pasoš (majka mu je Kanađanka) te je napustio Južnoafričku Republiku u kojoj nije vojnom službom htio podržati apartheid već je htio tražiti bolje prilike za uspjeh u SAD-u. 1992. godine sa Univerziteta u Ontariju se prebacio na Univerzitet Pennsisilvanije gdje je dobio diplome iz fizike i ekonomije tri godine kasnije. Potom je krenuo i na Stanford, ali odustao je nakon samo nekoliko dana jer je otkrio puno veći društveni potencijal u internetu u odnosu na fiziku.

"Zip2" bila je prva kompanija koja je osnovao s bratom Kimbalom 1995. godine, a ona je novinskim pretplatnicima prodavala online karte i vodiče. "Compaq" je tu kompaniju kupio četiri godine kasnije za 307 miliona dolara, a Mask je osnovao "X.com", kompaniju koja će postati "PayPal" kojeg danas koristimo gotovo svi u online plaćanjima. "PayPal" je 2002. godine kupio "eBay" za 1,5 milijardi dolara. 

Tesla Motors

Paralelno uz razvoj svoje svemirske vizije, Mask je bio fasciniran i potencijalom električnih automobila, a 2004. godine postao je jedan od glavnih finansijer "Tesle", kompanije koju su godinu ranije osnovali Martin Eberhard i Mark Tarpening (Marc Tarpenning), no danas se i Muska smatra suosnivačem. Tesla je 2006. godine predstavio svoj prvi automobil Tesla Roadster, nastao na temelju Lotus Elisea, a upravo je takav Roadster lansiran u "Falcon Heavy" raketi. Ovaj sportski automobil pokazao je i da električni automobili mogu biti zabavni, a nakon njega je uslijedio pravi hit - Model S koji je mnoge oduševio performansama i dizajnom.

Uslijedili su i Model X te najnoviji Model 3, njihov najpristupačniji električni automobil. No, električne ambicije sežu puno dalje, pa je Mask predstavio i kamione, a najavili su i druga električna vozila, prenosi "24sata". 


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.