ČUDNA APLIKACIJA

Zašto su Kinezi platili milijardu dolara za slovenskog mačka koji govori?

Index.hr

23.5.2018

Velika kineska hemijska kompanija platila je milijardu dolara za akviziciju jednog slovenskog proizvođača igara za pametne telefone. Radi se o samo još jednoj u nizu čudnovatih afera između kineskih industrijskih giganata i zapadnjačkih gejmerskih kompanija, prenosi "Bloomberg".

Slovenci Samo i Iza Login su srednjoškolske simpatije. Zajedno su studirali računarske nauke i zatim se 2009. godine odlučili posvetiti dizajniranju aplikacija za pametne telefone jer im se to učinilo kao brzi izvor zarade. Sa šestoricom prijatelja i 250.000 dolara ušteđevine osnovali su u Ljubljani komapniju "Outfit7".

Početni pokušaji Loginovih (prezime su promijenili pravnim putem kako bi zvučalo hi-tech) bili su promašaji, a uključivali su nogometnu aplikaciju, aplikaciju o iscjeljujućim kristalima, vodič za put na Island te aplikaciju za slanje digitalnih zagrljaja.

- To očito nije bilo ono što je većina korisnika tražila - kaže Login.

No, nakon šest mjeseci neuspjeha, osmislili su dječiju igru s animiranim mačkom Talking Tomom. Tim glasom, koji zvuči kao da se nagutao helija, ponavlja sve što kažete u mikrofon svog iPhona.

Možete ga nahraniti ljutim papričicama, pogladiti ispod brade ili kvrcnuti po trbuhu, a on će se podrignuti, zapresti ili zastenjati. Također ga redovno treba voditi na toalet. Login je bio optimističan, no otkriva da je "cijeli tim imao svoje dvojbe" oko projekta.

Čudan spoj

Korisnici su to očito čekali, jer je Talking Tom odmah postao hit. Franšiza je porasla i zauzela vrh ljestvice na App Storeu u više od 100 zemalja. Danas Talking Tom ima više od 350 miliona aktivnih korisnika mjesečno, a njegov kanal na YouTubeu ima više od dvije milijarde pogleda.

Za razliku od mnogih drugih tvoraca aplikacija, Loginovi su popularnost svojih aplikacija uspjeli unovčiti. Igra "Talking Tom" putem oglasa u igri i dodatnih sadržaja koji se plaćaju svojim tvorcima donosi više od 100 miliona dolara godišnje.

Logini su kompaniju 2016. godine prodali kineskoj kemijskoj korporaciji Zhejiang Jinke Peroxide. Nikada prije nisu čuli za tu tvrtku, no korporacija je bila voljna platiti njihovu traženu cijenu od milijarde američkih dolara i dopustiti njihovu timu da zadrži autonomiju. Udio Loginovih iznosio je oko 600 miliona dolara.

Čak i po netransparentnim standardima kineskih spajanja i preuzimanja, ta je akvizicija bila začuđujuća. Bilo je teško zamisliti sinergiju između pričajućeg mačka i proizvođača kemijskih otapala.

Također, prihodi kupca, koji je u međuvremenu promijenio naziv u Zhejiang Jinke Entertainment Culture, 2016. godine iznosili su samo 133 miliona dolara, uz bruto dobit od 55 miliona dolara. Iz Jinka ne žele otkriti otkud im novac za kupovinu Outfit7-a.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.