Foto: Ilustracija

ZANIMLJIVOSTI Sve je počelo jednim tvitom novinarke

Traži se muškarac koji će prošetati u suknji po staklenom podu

Autor: CDM
04.08.2018 11:31
A
A
A

Stakleni podovi već nekoliko godina moderni su u arhitekturi u svijetu, pogotovo u javnim zgradama, a konačno se neko dosjetio i skrenuo pažnju javnosti na ovaj problem.

Sve je počelo jednim tvitom novinarke Karoline A. Mirande, koja je na toj društvenoj mreži napisala:

- Ideja: Od svih muških arhitekata bi trebalo tražiti da se prošetaju po sopstvenim zgradama u suknji.

Ovaj komentar samo je izazvao lavinu ostalih, a zanimljivi prijedlozi su se nizali. Među njima je bilo i onih da treba prošetati po takvim podovima u štiklama, ali i s bebom u naručju.

Tada je krenula debata o novom trendu u arhitekturi i tome kako oni koji projektiraju ovakve podove uopće ne razmišljaju o tome da trebaju biti podjednako pristupačni i muškarcima i ženama.

Možda djeluje pomalo luckasto, ali kada razmislite, pojedina rješenja u dizajnu jednostavno nisu pogodna za sve. Od poslovne žene se očekuje da u svakom momentu izgleda elegantno, sređeno, a poslovni stil uključuje i suknju, pa zamislite je onda na tom providnom podu?

Međutim, nisu samo poslovno-komercijalne zgrade problematične. Ovaj problem prisutan je i na arhitektonskim fakultetima širom svijeta.

Jedan od učesnika u Twitter diskusiji, Džon Hil (John Hill), s platforme Arčidous, je ukazao na dizajn katedre za arhitekturu državnog koledža u Njujorku, koju je projektirao arhitekta Rafael Vinoli (Rafael Viñoly), a koja je završena 2009. godine.

Jedan o učestalih komentara na Twitteru odnosio se upravo na to da bi savremeni arhitekti u 21. stoljeću “trebali znati bolje”. Zanimljiv je i podatak da je u posljednjim godinama u Americi više od 40 posto arhitektonskih diploma bilo uručeno upravo ženama koje su prolazile ovim hodnicima na Arhitektonskom fakultetu u Njujorku, čvrsto držeći suknju u rukama da se ni slučajno ne raširi u nezgodnom momentu.

U grupu sličnih “nenamjerno šovinističkih” enterijera spadaju i brojne “instagram-friendly” građevine poput futurističkih "Apple" prodavnica i drugih popularnih objekata. I, u suštini, svi enterijeri koji u sebi sadrže “primamljive” staklene stepenice.