ZANIMLJIVOSTI Slijetanje noću je poseban problem

Stvari koje piloti u pojedinim trenucima leta nikako ne smiju raditi, i to iz zastrašujućih razloga

Kada je pilot na visini od oko 3.000 metara, njemu je zabranjeno govoriti

Avaz.ba
23.12.2018 09:00

Foto: Ilustracija

Piloti imaju veoma važan posao da vinu avion u nebo dok u svojim rukama drže živote stotina ljudi. Shodno tome, visokoobučeni piloti imaju veoma stroga pravila kojih se moraju pridržavati.

Tokom leta pred pilotima je set strogih pravila koje moraju pratiti, ali slijetanje i polijetanje su posebno kritični momenti. 

U tim trenucima, kapetani moraju poštovati zakon poznat kao Sterilna procedura letačke kabine u Evropi, ili Sterilna kokpit pravila u SAD.

Prema Federalnoj avijatičarskoj administraciji (FAA), radi se o zakonu koji se stara da u vrijeme slijetenja i polijetanja u kokpitu ne postoji nikakva potencijalno opasna smetnja po pilota. To znači da, kada je pilot na visini od oko 3.000 metara, njemu je zabranjeno govoriti.

- Članovi posade ne smiju objavljati nikakve aktivnosti koje nisu povezane sa sigurnošću i koje bi mogle prouzrokovati ometanje u pilotskoj kabini u vrijeme kritičnih faza leta - navodi se.

Posadi je također zabranjeno da na bilo koji način ometa pilota u tim trenucima leta, prema spomenutom zakonu.

- Zakon dalje navodi da glavni pilot, kapetan, također ne smije dozvoliti nikakvu aktivnost koja će posadu odvratiti od obavljanja njihovih dužnosti tokom polijetanja i slijetanja - navodi FAA.

Sami piloti navode da je razgovor na visini ispod 3.000 metara ograničen samo na onaj “operativno relevantan”.

Regulativa se odnosi na sve kritične faze leta, uključujući dolazak od kapije na početak piste (taxiing), polijetanje i slijetanje, kao i sve ostale operacije ispod 3.000 metara visine, osim krstarećeg ljeta.

Pilotima je također zabranjeno da koriste svoje telefone ili laptope tokom tih faza ljeta, kao i sve ostale bežične uređaje za komunikaciju.

Ranije je bilo incidenata u kojima se to pravilo nije poštovalo, što je dovelo do brojinih problema. Tako su dva pilota 2009. koristila svoje laptope i za 250 kilometara promašila svoje odredište, što je moglo izazovati ozbiljne tragične posljedice.

Mnogo veći incident dogodio se 1974., zbog kojeg je i uveden spomenuti zakon.

Slaba disciplina u kokpitu rezultirala je promašajem aerodroma u gustoj magli nakon čega se avion srušio usmrtivši 72 ljudi.

Tragedija se dogodila i 2009., kada je kopilot kucao poruke dok se avion udaljavao od kapije pet minuta prije polijetanja. Avion se srušio i usmrtio 50 ljudi.

Slijetanje noću je poseban problem, kažu piloti jer je ponekad teško uočiti pistu, pa je posebno neophodna dobra koncentracija.

Tagovi

Piloti Avion
NA VRH