LEGENDE

156. rođendan Henrija Forda: Čovjek koji je stvorio saobraćajnu gužvu

Prema opisu s Wikipedije, pripisuje mu se doprinos stvaranju srednjeg sloja američkog društva

L.K.P.

30.7.2019

Henri Ford: Veliki doprinos automobilskoj industriji - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1

Henri Ford (Henry), čovjek koji je skoro stvorio srednji sloj američkog društva i saobraćajnu gužvu, danas, 30. jula, proslavio bi 156. rođendan.

Naravno, niko još nije doživio 156. rođendan, ali je Henri Ford mnogo doprinio automobilskoj industriji, a Pol Labadi (Paul Labadie) iz "USA Todaya" opisao je to na vrlo karakterističan način.

Detroit će živjeti s činjenicom da je nedavno objavio najveći stečaj u povijesti Sjedinjenih Američkih Država. No, ovaj "Motor City" i dalje će se ponositi činjenicom što je Henri Ford stvorio za tu zemlju. U mojih deset godina rada kao vozač u legendarnom modelu T za Muzej "The Henry Ford", često su me pitali jedinstvena pitanja. Jednom prilikom, jedan mladić je bio posebno znatiželjan.

"Dakle, ovo je prvi auto ikada izrađen?"

"Ne", odgovorio sam, "Ford nije izumio automobil."

"Da, ali on je izumio proizvodnu liniju, zar ne?"

"Pa, ne, to je napravio Randsom Olds 1901. godine."

Zbunjeni mladić me zatim pitao: "Pa. što je, dovraga, onda on izumio?" Nasmijao sam se i rekao: "On je stvorio saobraćajnu gužvu", a u tome ima mnogo istine.

Prema opisu s Wikipedije, pripisuje mu se doprinos stvaranju srednjeg sloja američkog društva. Bio je među prvima koji su uveli masovnu proizvodnju automobila na pokretnoj traci. To ostvarenje nije samo značilo revoluciju industrijske proizvodnje nego je imalo i velik utjecaj na modernu kulturu tako da mnogi društveni teoretičari to razdoblje ekonomske i društvene povijesti nazivaju "fordizam".

Kao dijete, Ford je bio strastveni mehaničar. Otac mu je poklonio sat u mladosti, a sa 15. godina već je presložio satove svojih prijatelja i susjeda nekoliko puta te je tako stekao reputaciju popravljača satova. Nakon smrti njegove majke, Henri je često boravio u očevoj radionici, gdje je radio na nekim mašinama umjesto na farmi, kako je otac od njega očekivao.

Ford je 1891. postao inžinjer u "Edison Illuminating Companyju", gdje je dvije godine kasnije promoviran u glavnog inžinjera. Ford je u to vrijeme skupio novac koji je uložio u vlastite eksperimente, motore s unutrašnjim izgaranjem, nakon čega je nastao vlastiti samohod Ford kvadricikl. Ford je zatim upoznao Edisona, koji ga je ohrabrio u njegovim pokusima. Nakon toga, Ford je 1989. godine konstruirao drugo vozilo.

U međuvremenu, Ford je s nekoliko inovatora osnovao "Detroit Automobile Company" s novcem ulagača Williama H. Murphyja, koji se u to vrijeme bavio drvnom industrijom. No, kompanija je ubrzo bankrotirala, jer je Ford usavršavao dizajn automobila umjesto da ih prodaje.

Svoju vlastitu firmu pod nazivom „Ford Motor Company“ osnovao je 1903. godine zajedno sa 11 inovatora i kapitalom od 28.000 dolara. U novodizajniranom automobilu, Ford je odvezao probnu milju na zaleđenom jezeru Sv. Kler i s vremenom od 39,4 sekunde postavio novi kopneni brzinski rekord.

1908. godine firma u prodaju pušta model T.

Henri Ford je 21. septembra 1945. godine prepustio poziciju predsjednika firme unuku Henriju Fordu Drugom, a preminuo je u 83. godini od izliva krvi u mozak 7. aprila 1947. na svom posjedu u Dearbornu. Sahranjen je na groblju „Ford Sementeri“ u Detroitu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.