ZANIMLJIVOSTI

Pogledajte zašto ostajete duže u trgovinama od planiranog

Zanimljivi trikovi trgovaca. Ilustracija

Avaz.ba

17.12.2019

Trgovci danas moraju jako dobro poznavati svoje kupce, ali i njihove potrošačke navike. Kako tvrde stručnjaci, jedino će se tako moći uistinu približiti kupcu, a on će mu zahvaliti odabirom njegovih proizvoda ili usluga, a ne od konkurencije. 

Međutim, trgovci moraju znati da ulaganjem u odnos s kupcima razvijaju vjernost te povećavaju šansu da njihovo poslovanje bude uspješnije. Ovo su samo ključni segmenti o kojima razmišljaju velike firme, a možda bi mogle unaprijediti biznis kojim se trenutno bavite ili možda onaj kojim se planirate baviti. 

Raspored u prodavnicama

Jeste li ikada razmišljali o tome zašto se neki proizvod kupuje više od konkurentskog jednakog ili čak boljeg kvaliteta? Je li stvar u odanosti određenom brendu ili je posrijedi nešto drugo? Ako dosad niste znali, postoji tehnika kojom se može povećati prodaja, a koja na prvu ne upada u oči. Raspored polica i proizvoda u prodavnici nikako nije osmišljen slučajno, a svaki proizvod, ali i sama polica u pozicionirani su na način da privuku kupca i potaknu ga na kupnju. Zato se u našoj košarici često nađu i proizvodi koje nismo namjeravali kupiti.

Ako želite da vaši kupci prođu cijelom prodavnicom, a ne samo planirano do police gdje se nalazi proizvod koji trebaju, onda ćete popularne namirnice poput hljeba, mlijeka i mesa staviti najdalje, odnosno na kraj trgovine.

Pratite kretanje korisnika na webu

Kako u trgovinama tako i na web stranicama, odnosno web trgovinama možete pratiti svoje kupce. Prvi i osnovni alat koji biste trebali imati ako se bavite web trgovinom zasigurno jest Google Analytics. 

Ovaj "majstor" reći će vam sve o uspješnosti vašeg weba. U prijevodu, imat ćete informacije o tome koliko ljudi posjećuje vaš web, u kojem vremenu i u kojem se danu ostvaruje najveći online promet, odakle su došli, gdje žive i tako dalje.

Osim njega, postoje i mnogi drugi alati koji su pogodni za detaljnije praćenje vašeg poslovanja. Primjerice, pomoću Hotjara možete dobiti podatke o tome kako se vaši posjetitelji konkretno ponašaju na stranici, na kojim se dijelovima najdulje zadržavaju i što najviše klikaju. Tako na primjer možete prilagoditi stranicu njihovim potrebama, isporučiti ono po što su došli te im pružiti kvalitetno korisničko iskustvo.


Ispitajte strategiju cijena

Znate li kako uopće odrediti cijenu? U praksi postoji nekoliko faktora koji bi trebali utjecati na njezino formiranje. Prilikom određivanja cijene u obzir treba uzeti sve troškove koje imate, primjerice sirovinu za proizvodnju, najam prostora, režije, plaće radnika, distribuciju i slično. Ako ste se u nekom trenutku doveli u situaciju da nemate zaradu i jedva pokrivate troškove poslovanja, možda ste se podcijenili i trebali biste revidirati cijenu proizvoda.

Nadalje, u obzir biste trebali uzeti i tekuće cijene proizvoda ili usluga sličnih vašima, ali užasno biste pogriješili ako biste se isključivo oslanjali na tuđe, odnosno konkurentske. Svako preduzeće cijene formira prema okolnostima u kojima posluje, a koje sigurno nisu u potpunosti slične vašima. Tako da ne upoređujte se s drugima!

Također, nemojte zaboraviti na to da je cijena vrlo bitan element oglašavanja, a samim time ključna za brending, ali i prodajnu strategiju. Neovisno o tome kako odredite cijenu, pobrinite se da ju predstavite marketinški, jer će se inače ona negativno odraziti na vaše prodajne rezultate.

U konačnici, prava je cijena ona koju je kupac spreman platiti za vaš proizvod ili uslugu.

Osmislite vlastiti "praznik"

Poznato je kako ljudi vole slaviti različite stvari, pa zašto to ne biste iskoristili? Vjerujemo kako ste dosad čuli za poznate praznike poput Crnog petka (Black Friday), Dana samaca (Singles' day) ili razdoblja božićnih praznika, kada razni trgovački lanci u cijelom svijetu, pa i Hrvatskoj, daju velike popuste na svoje proizvode i usluge. 

Stoga, zašto se ne biste istaknuli u odnosu na konkurenciju i osmislili vlastiti praznik zbog kojeg ćete se još više povezati sa stalnim kupcima, ali i kreativnošću privući nove? Uzmite u obzir što vaša trgovina prodaje, ispitajte kupce, napravite praznik vezan uz to i uključite svoje zaposlenike u događaj - neka kupci znaju ko stoji iza vaše priče.

Osim toga, ovako ćete uspjeti još bolje upoznati svoje kupce te ćete im u budućnosti moći ponuditi kvalitetnije korisničko iskustvo. Nemojte zaboraviti kako se na tržištu svakodnevno odvijaju bitke za kupce te da nećete dugo izdržati ako ne budete ulagali u odnos s kupcem.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.