NA LICU MJESTA

Gradilište tunela Hranjen: Kratki ali sigurni koraci

Ušli smo nekih 300 metara u tunel, idemo kratkim korakom, bušenje ide na metar i po, negdje do metar, kaže Ajanović <195> Dok su vanjske temperature ispod nule, u utrobi Hranjena dostižu i do 25 stepeni

Piše: A. Bajramović

24.1.2020

Bez obzira na vremenske uvjete, izgradnja tunela Hranjen, na trasi brze ceste Goražde - Sarajevo, napreduje planiranom dinamikom. 

Radnici „Euro-Asfalta“ na južnom portalu, iz pravca Goražda, već su na oko 300 metara u dubini brda, metar po metar napredujući prema sjevernom portalu kod Hrenovice, koji je udaljen oko pet kilometara. Istovremeno, probijanje cijevi tunela traje i iz suprotnog pravca.


Meka stijena

- Nema većih problema, osim uobičajenih, zimskih niskih temperatura, koje nas nisu zaustavile. Ušli smo nekih 300 metara u tunel, idemo kratkim korakom, bušenje ide na metar i po, negdje do metar. Svaki korak mora se podgrađivati, jer je geološki zahtjevna, meka stijena. Napredujemo metodom miniranja s manjom količinom eksploziva i maksimalnom kontrolom stavljanja eksploziva u sve bušotine - kazao nam je Enes Ajanović, tehnički rukovodilac radova. 

Dok su vanjske temperature ispod nule, u utrobi Hranjena dostižu više nego ugodnih i do 25 stepeni. Zrak se upumpava kroz cijev uz pomoć ventilatora, dok se unutra gradi podgrada na posljednjem koraku.

Oko 300 mentara u dubini brda. Avaz

- To je uobičajeno kada se izvode podzemni radovi, jer toplota se isijava iz zemlje i temperatura je znatno viša. Dodatno, na čelu se obično nalaze i mašine koje i same isijavaju dosta toplote, tako da je temperatura kao usred ljeta. To nam i odgovara - pojašnjava Ajanović.

Nailaskom na tvrđi sloj stijena radovi će biti znatno ubrzani.

 „Autoceste FBiH“ su pred sami kraj prošle godine objavile i tender za izradu glavnog projekta brze ceste, koji podrazumijeva izgradnju saobraćajnice od Hrenovice do Goražda, čija se vrijednost procjenjuje na oko 120 miliona maraka.

Skraćena udaljenost

Sa svakim novim metrom i skeptici počinju vjerovati da će Goražde i istočna Bosna konačno dobiti kvalitetnu cestu prema Sarajevu.  

Njenom izgradnjom udaljenost između dva grada bit će skraćena sa sadašnjih 95 na 56 kilometara, a s obzirom na to da se cesta gradi na nižoj nadmorskoj visini, saobraćaj će se nesmetano odvijati tokom cijele godine.

Ajanović: Veliki projekt. Avaz

- Ovo je projekt od ogromnog značaja za BiH, naš glavni grad i Goražde i ove prostore. Ovo je generacijski poduhvat. Meni i svim ljudima sa mnom je drago i počastvovani smo što učestvujemo u jednom takvom generacijskom podvigu koji ćemo sigurno ostvariti uz Božiju pomoć, kako to ovdje voli većina ljudi reći - ističe Ajanović.



Drugi po dužini


Tunel Hranjen bit će dug 5,45 kilometara. I bit će drugi po dužini u bivšoj Jugoslaviji.  Rekord, za sada, drži Sveti Rok u Hrvatskoj, koji je dug 5,8 kilometara.  Eksploziv i sredstva neophodna za miniranje isporučuju se iz goraždanske kompanije specijalizirane za tu vrstu proizvodnje. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.