AUTOMOBILI

Šta sve donosi novi VW Golf 8?

Na evropsko tržište novi Golf stiže u decembru, a cijena još nije poznata

Najnovija generacija kultnog vozila. Agencije

Avaz.ba / Večernji.hr

24.10.2019

Danas je na svjetskoj premijeri u Volfsburgu predstavljen novi Volkswagenov Golf 8

Na evropsko tržište novi Golf stiže u decembru, a cijena još nije poznata.

Golf je najpopularniji model u historiji Volkswagena i drugi najprodavaniji automobil svih vremena, sa skoro 35 miliona jedinica tokom više od četiri decenije. On je ikona hatchback klase, ali i vozilo koje diktira trend u autoindustriji, koji prate ne samo VW modeli već i konkurencija.

Osmica izgleda dinamičnije i markantnije, a dimenzije su ostale gotovo identične. Dugačak je 428,4 cm (+26 mm), širok 178,9 cm (-1 mm) i visok 145,6 cm (+5 mm) uz međuosovinski razmak od 263,6 cm (-1 mm). 

Šta je sve novo što donosi osma generacija ovog kultnog vozila? 

Aerodinamika je poboljšana pa je koeficijent otpora zraka na novom Golfu spušten na 0,275, što će doprinijeti manjoj potrošnji. Karakterističan golfovski C stup prepoznatljiv još od prve generacije i dalje je zaštitni znak bočne siluete, a sprijeda osmicu karakterizira uska rešetka hladnjaka i LED svjetla koja će biti serijska na svim modelima i dio su stilskog izričaja novog Golfa. Kao i izvana, dizajn unutrašnjosti je evolucija dosadašnjih tekovina, ali novi Golf donosi revoluciju u digitalizaciji u čije je središte postavljen čovjek, odnosno prije svih vozač. Novi Golf je prvi model ovog cjenovnog razreda koji donosi serijski potpuno digitalni kokpit nazvan “Innovision Cockpit”.

Unutrašnjost Golfa 8. Agencije

Predivan unutrašnji dizajn. Agencije

Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. 

Uz to donosi novo rukovanje govornim naredbama. Inovativno upravljanje govornim naredbama reagira na naredbe izgovorene prirodnim jezikom i jednostavno je za rukovanje. 

Funkcija Mobile Key donosi mogućnost da se kompatibilni smartfon uređaji koriste kao klasični ključ vozila, a Golf uvijek može biti umrežen pomoću “We connect” sistema koji donosi streaming, web-radio i dodatne online značajke u vozilo. Direktno integriran u Golf može biti i Amazonov glasovni asistent “Alexa” koju možete zamoliti da reproducira glazbu, upravlja kompatibilnim uređajima u Smart Homeu ili da poziva informacije poput vijesti i vremenske prognoze. 

Novi Golf donosi revoluciju i u sistemima podrške vozaču. Prvi u klasi dolazi s podrškom “Travel Assist“ koji omogućava da se do brzine od 210 km/h može voziti s podrškom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Time se posebno na dugačkim dionicama poboljšavaju udobnost i sigurnost. 

Funkcija umrežavanja s okruženjem

A kao u prvom Volkswagenu, u novom Golfu je predstavljena funkcija Car2X koja automobil umrežava s njegovim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima saobraćajne infrastrukture kako bi upozorila vozača, i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. Volkswagen će ule popuskoro tu funkciju ponuditi kao dio serijske opreme za masovne modet Golfa.

IQ.LIGHT - LED svjetla

IQ LED svijetla. Agencije

Dodatno povećanje sigurnosti će nuditi nova „IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla“ sa svojim djelimično interaktivnim svjetlosnim funkcijama. 

Motor

Mnoge novosti novi Golf donosi i ispod poklopca motora, a osim još boljih i štedljivijih turbobenzinskih TSI motora i turbodizelskih TDI motora, u ponudi će biti i pet hibridnih verzija, kao i pogon na zemni plin (TGI). 

Benzinci i dizelaši će razvijati od 90 do 300 KS. Novost su dva 3-cilindrična TSI turobenzinca sa 90 i 110 KS te dva 4-cilindrična TDI turbodizelaša sa 115 i 150 KS. Novi TSI motori odlikuju se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom “TSI Miller postupku izgaranja“. Novost kod TDI motora jeste tehnologija Twindosing – dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue – znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). 

Poboljšanje potrošnje novih TDI motora: do 17 posto u usporedbi s prethodnima.


Hibridna ofanziva Volkswagena donosi tri eTSI “blaga hibrida” sa 48-V tehnologijom koja spaja 48-V starter generator s remenskim prijenosom, 48-V litij-ionskom baterijom i najnovijom generacijom učinkovitih TSI motora. 

Značajne prednosti ovog djelimičnog hibridnog pogona su 10 posto manja potrošnja prema WLTP ciklusu te iznimno agilne i komforne performanse tokom kretanja. Nudit će se u tri stepena snage eTSI motora sa 110 KS, 130 KS i 150 KS. Dvije plug-in hibridne verzije Golfa eHybrid stižu sa snagom od 204 KS i sportskom verzijom GTE sa 245 KS. Oba modela Golfa s eHybrid pogonom imaju novu litij-jonsku bateriju kapaciteta 13 kWh koja omogućava velike električne dosege te Golf privremeno pretvara u vozilo s nultom stopom emisije. 

Mnogo inovativniji

Volkswagen će u novom Golfu promijeniti i nazive paketa opreme. Umjesto dosadašnjih Trendline, Comfortline i Highline,zvat će se “Golf”, “Life” i “Style”, dok će se sportska oprema i dalje nazivati “R-Line”.

Svi paketi donose mnogo više od usporedivih dosadašnjih, pa će tako Golf serijski u početnoj opremi nuditi: LED glavna svjetla i LED zadnja svjetla, sistem „Keyless Start“, „Innovision Cockpit“, mobilne online usluge i funkcije “We Connect“ i “We Connect Plus“, višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potporu zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“, nova podršku za skretanje, sistem nadzora okoline “Front Assist“ s prediktivnim sistemom zaštite pješaka i funkcija Car2X. Tokom sljedeće godine uslijedit će samostalni modeli Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE i Golf R. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.