REGION

Pilot srušenog MIG-a: Prije polijetanja, sa avionom je sve bilo u redu

Otkazao hidraulični sistem

Fena

5.8.2014

 

Stanko Hrženjak, pilot MiG-a 21 koji je popodne pao kod Donje Lomnice, izjavio je kako je sa avionom bilo sve u redu prije polijetanja iz zračne luke Zemunik, ali mu je nedaleko od Zagreba otkazao hidraulični sistem, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom, zbog čega se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području.

"Nakon događaja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let prema Zagrebu. Prije polijetanja sve je bilo u redu i avion je bio potpuno ispravan", kazao je Hrženjak na konferenciji za novinare u vojarni u zračnoj luci Pleso.

Nakon što je avionu otkazao hidraulični sistem i zapalio motor te dim ispunio njegovu kabinu, napravio je, rekao je, nekoliko krugova iznad područja oko Velike Gorice kako bi potrošio što više goriva, kako bi šteta kod pada bila što manja. Pritom je tražio nenaseljeno područje gdje će usmjeriti avion.

Katapultirao se na dvjesto metara visine, a avion se srušio oko 300 metara od njega. "Svjesno sam preuzeo rizik letenja na tome avionu. Moj trening je ono što mi daje predispozicije", rekao je Hrženjak, pilot s 25 godina iskustva koji se iz nesreće izvukao potpuno nepovrijeđen.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva general-bojnik Dražen Šćuri potvrdio je kako je MiG-u istekao vremenski rok, a u uporabi je bio zbog kašnjenja borbenih aviona koji su bili na remontu u Ukrajini.

"Riječ je o avionu kojemu su istekli vremenski resursi, odnosno traju do 15. augusta. To nije trebao biti njegov zadnji let, ali je činjenica da je ovaj avion bio u opticaju samo zato što su kasnili oni avioni koji su bili na remontu u Ukrajini. Inače ne bi bio", rekao je Šćuri.

Naglasio je kako istek vremenskog resursa ne znači da avion više ne može letjeti.


"Naime, nije mu istekao radni resurs, koji je daleko bitniji od vremenskoga. Niko tako vrijedne avione ne izvlači iz opticaja zato što im je istekao vremenski resurs, on se može produžiti", pojasnio je.

U trenutku otkazivanja motora avion se nalazio na visini od 500 metara, vozio je brzinom od 400 kilometara na sat, a nedostajalo mu je 15 sekundi da sleti.

O nesreći je obaviješten ministar odbrane Ante Kotromanović te su formirana dva tima koja će utvrditi razloge nesreće. Jedan će tim nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sistema, dok će se drugi baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.