BEZ POSADE

Nakon globalnog uspjeha s dronovima Turci prvi u svijetu imaju površinsko plovilo za elektroničko ratovanje

Rad na Marlinu započeo je 2019. u brodogradilištu Sefine u saradnji s turskom agencijom SSB

Marlin: Prvo bezposadno površinsko vozilo. Ministarstvo obrane Turske

A. Č. / Tportal

6.10.2022

Ismail Demir, načelnik turskog resora obrambene industrije Ismail Demir, civilne institucije koju je osnovala vlada za upravljanje obrambenom industrijom Turske i opskrbu vojnom tehnologijom, ocijenio je prilikom promocije plovila da će Marlin (iglun) promijeniti pravila na polju bespilotnih površinskih plovila, piše Tportal.

- Nakon naoružanih bespilotnih letjelica, koje su se pokazale kao prekretnica na bojišnicama, tursko bezposadno plovilo Marlin postalo je prvo bezposadno površinsko vozilo s mogućnošću elektroničkog ratovanja na svijetu. Turska je pionir - objavio je Demir na svojem profilu na Twitteru i podijelio video Marlinovih manevara na moru.


Rad na Marlinu započeo je 2019. u brodogradilištu Sefine u saradnji s turskom agencijom SSB, a Aselsan se pridružio projektu dvije godine kasnije. 

Iste godine porinut je prototip NB57 te je, prema originalnoj zamisli, trebao poslužiti za protupodmorničku borbu. Marlin je kasnijim doradama, uz podvodno ratovanje, prenamijenjen za površinsko i elektroničko ratovanje te čitav spektar asimetričnih operacija.

U SSB-u tvrde da se 15 metara dugačak Marlin, zahvaljujući svojim borbenim sistemima, može koristiti fleksibilnije od konvencionalnih topovnjača namijenjenih za udare po transportnim i manjim ratnim brodovima u uskim i obalnim morima, rijekama i jezerima, ali i za izvođenje taktičkih i diverzantskih desanata, podržavanje napada raketnih i torpednih čamaca, zaštitu plovnih sastava i konvoja, ophodnju, izviđanje i polaganje mina.

Zahvaljujući posebnom dizajnu trupa Marlin može ispuniti svoje misije u najtežim uvjetima na moru i nositi različite korisne terete kao što su navođene rakete more-more ili more-kopno tipa Kuzgun, laka torpeda, strojnice kalibra 12,7 milimetara, radiohidroakustičke plovke koje proširuju domet sonara i tegljeni sonarni sustavi u skladu s operativnim potrebama.

Dizajniran da zadovolji zahtjeve velike brzine, stabilnosti i manevriranja, Marlin je opremljen Aselsanovom daljinski upravljanom oružnom stanicom Stamp-2, kakva je otprije montirana na turski tenk Altay, sistemima za elektrooptički nadzor domaće proizvodnje koji koriste umjetnu inteligenciju, radarom i sustavom satelitske navigacije otpornim na ometanje.

Sa svojom sposobnošću satelitske komunikacije Marlin ima puno širi operativni domet od sličnih plovila, a može ploviti brzinom od 66 kilometara na sat. Uz to, ovo revolucionarno plovilo može u vrlo kratkom vremenu isploviti u borbenu misiju iz luke ili nekog amfibijskog ili logističkog broda. Dobio je ime po iglunu, morskom predatoru koji može plivati brzinom od 80 kilometara na sat, a koji je poznat po naglim promjenama dubine i iskakanju iz vode.

Turski Marlin sudjelovao je ovih dana u NATO-voj pomorskoj vježbi u Portugalu te je premijerno pokazao svoje sposobnosti u podvodnom i površinskom izviđanju, elektroničkom ometanju, obavještajnom radu, otkrivanju i identifikaciji ciljeva te kao potpora amfibijskim operacijama u suradnji s pomorskim elementima s posadom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.