GAMING

Project CARS 2: Osjećaj potpunog adrenalina za volanom u svim vremenskim uslovima

Piše: S.Me.

11.10.2017

Ako ste bili razočarani prvim nastavkom ove trkačke simulacije Project CARS, sada je pravo vrijeme da se vratite njoj u novom nastavku koji vas zasigurno neće razočarati. Developeri su se potrudili da formulu iz prve igre u potpunosti nadograde. Upravo takva igra je Project CARS 2, sa poboljšanjima na gotovo svakom polju i količinom sadržaja koja će zadovoljiti solo igrače, ali i one željne online trkanje.


Igru sam počeo hvaliti već na samom početku, red je da objasnim i zašto. Project CARS 2 je potpuno igračko uživanje i zanimacija bez daljnjeg, gdje vam je ovoga puta upravljački sistem u potpunosti naklonjen. Igranje za volanom je ovoga puta potpuno nadahnuće, zbog čega imate potpuni osjećaj upravljivosti vaše zvijeri na asfaltu, još bolje, osećaj da možete da je ukrotite. Sasjecanje krivina, ispravljanje vozila na izlasku iz dugih i oštrih krivina, zabacivanje zadnjeg kraja automobila i driftanje, uz sve to dim, prašina i ostaci na stazi pršte ispod guma. Sve to funkcioniše sjajno i stvarno ćete moći da kažete da ste skoro pa vozili pravi automobil.

Za one koji nemaju volan, ne moraju da brinu. Mnogo veće unapređenje su kontrole za gamepad, štaviše ne zahtjevaju nikakvo dodatno podešavanje nakon što pokrenete igru. Ovoga puta zaista možete odigrati Project CARS na kontroleru PC-a ili konzole su precizne i ne odstupaju od upravljačkog osjećaja.

Sve to, podrazumijeva se, možete da podešavate „u sitne detalje“, s tim što ćete ovoga puta dobiti objašnjenja tačno šta koja stavka radi. Generalno je cijela igra prijateljski nastrojena, od mirnog glasa vašeg konsultanta tokom vožnje Bena Collinsa (oni koji ga se sjećaju kao Stig iz emisije Top Gear), do preglednijih menija. Postoji čak i mogućnost da dobijate sugestije šta da podesite na svom automobilu pred trku i cijeli tuning može da vam bude dosta olakšan. Igra ima jako kompleksnu srž, ali ne želi da odmah zaplaši igrača i to je samo još jedan plus.


Režim igre

Kao i u prvom dijelu, tako je i u drugom režim igre sličan. I ovoga puta je prisutna velika karijera, sa par unapređenja, gdje burate timove za koje ćete se moći utrkivati u odnosu kategorije koju izaberete, kao i tzv. ''Manufacturer Drives'' izazovi u kojima dobivate posao profesionalnog vozača za proizvođače automobila. Za sve ono što vas ne zanima tokom igranja karijere ili vam oduzima dragocijeno vrijeme i ovoga puta možete da preskočite segmente u igri, ali za dolazak do finalnih izazova i najprestižnijih šampionata, ipak ćete  morati da se dokažete u odgovarajućim kategorijama. Tako, npr. ne možete odmah uskočiti u određene šampionate, kao za volan super automobila na najvećem reliju.


Sa multiplayer strane dostupni su čitavi online šampionati, a podrška esports sceni dolazi i kroz alate koji olakšavaju prenos trka na strimovima. Volite li više offline utrkivanje, moći ćete zasigurno provesti dane praveći custom izazove, gdje su vam tu od starta otključani najmoćnije mašine od automobila i nećete morati provesti sate kao u karijeri da bi ste otključali neku vama zvjer od auta i provozali je. Od podešavanja trka mi se zavrtjelo u glavi, a sigurno nigdje, osim u Project CARS 2 nećete vidjeti trku u Dubaiju usred mećave. Igra jeste dosta ozbiljna simulacija, ali to ne znači i da ne treba ponekad da dozvoli potpuno šašave opcije.

Vremenski uvjeti

Kada spominjem vremenske uvjete, tu Project CARS 2 dolazi do izražaja. Moram da napomenem koliko je simulacija zaista urađena u ovoj igri. Recimo, kada naiđe pljusak kiše, po stazi će se početi stvarati lokve, ali kada se raziđu oblaci i staza se počne grijati. Te iste lokve će početi isparavati i nestati sa staze. Da ne govorimo kakav uticaj imaju automobili pri raznošenju vode iz tih barica. Imat ćete utisak da vozite kroz stvarni, živi svijet, sa promjenljivim godišnjim dobima koja se oslikavaju na staze i daju im svaki put novu dimenziju. Ovo će izgledati spektakularno na moćnom PC-u, ali ni na konzolama igra nije ništa skromnija, mada se da desiti da iskoči poneki frejm animacije tu i tamo, ali srećom ne utječe na igru.

Project CARS 2 sem što izgleda spektakularno tako i zvuči, sa detaljima poput različite škripe brisača za staklo u zavisnosti da li je šoferšajba prekrivena vodom ili suha, te naletima vazduha koji vibriraju kroz kokpit i mješaju se sa zvukom motora. Ako imate dobar komplet zvučnika, subwoofer će vam protresti kosti, kao i vaš dom, a komšije neće znati šta ih je snašlo.


Slightly Mad studio se u potpunosti potrudio i da se primjetiti da su dobro zasukali rukave i ponudio na izvrsno iskustvo sa do sada najboljim izborom staza na tržištu. Čak i najveći fanatici za autosport će ostati zadovoljni selekcijom u kojoj se nalaze Knockhill u Škotskoj, Ruapuna Park na Novom Zelandu, uvijek popularna Monza... Nadolazeći GT Sport, kao i druge trkaće simulacije, nemaju ni 50% ovih staza, kao ni varijacija. A onda dolazimo i do voznog parka sa preko 180 automobila i novitetima iz kompanija Porsche, Ferrari, Lamborghini i Nissan. Ponuda je i ovdje jako zanimljiva, sa klasičnim i modernim modelima, doduše sa vidno odsutnim musclecar modelima i putničkim automobilima koji nisu naročito zabavni kada se porede sa trkačkim modelima. Ali to je stvar ukus igrača, meni nije zasmetalo mnogo jer je ovo ipak prava jurnjavija od igre.

Zaključak

Project CARS 2 je u potpunosti nadogratio sve nedostatke iz prvog dijela i ispravio sve greške, naročito po pitanju upravljivosti i ogromne količine sadržaja koja će ljubitelje realističnih vožnji dugo držati u svom virtuelnom svijetu vožnje za volanima i gamepadovima. Fantastičan nastavak, gdje nam je malo možda zasmetao naporni i agresivni AI tokom utrkivanja. U svemu ostalom igra dominira nad konkurencijom u vizuelnom i zvučnom segmentu. Samo je dovoljno da pogledate te realistične oblake i kišne kapi kako klize niz staklo, vjetar koji puše, vodu na stazi, driftanje i krhotine automobila prilikom udesa. Dovoljno je da vas u potpunosti oduševi i primora da odvezete još koju utrku.

Igra zaslužuje fantastičnu ocjenu, ali da ne budemo previše direktni, dat ćemo joj dobru devetku (9), jer za ovaj segment igara sigurno to i zaslužuje.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.