Aleš Kurt: Bez kultivisanijeg grada, nema ni kvalitetnijeg života

OTKRIVAMO Reditelj pokreće Festival ulične umjetnosti u Sarajevu

M. ČUSTOVIĆ
20.07.2015 07:00

Baš kao i svjetske metropole, i Sarajevo će od septembra ove godine dobiti svoj Festival ulične umjetnosti (FUU), inače uobičajen u urbanoj kulturi, posebno na području Evropske unije.

A da i bh. prijestonica bude dio ove priče, potrudio se cijenjeni reditelj Aleš Kurt, koji je ekskluzivno za "Dnevni avaz" predstavio ovaj projekt, vrijedan svake pažnje. Drugačiji od ostalih festivala, sigurno će biti jedan od omiljenijih publici.

 Spontano dešavanje

- FUU je multimedijalni festival na otvorenom, čija su pozornica različiti dijelovi grada i na kojem publiku čine svi oni koji dođu ili se slučajno zateknu tamo gdje se dešava neki dio festivala. Uključuje vizuelne umjetnosti, arhitekturu, muziku, teatar i nove medije - istaknuo je Kurt.

Festival ulične umjetnosti spontano je dešavanje koje publiku ne obavezuje na posjetu nego joj dolazi samo, oživljavajući gradska područja kroz kulturu i umjetnost.

- Publika koja prati ulične umjetnosti je šarolika. Nema podjele po starosnim grupama, ne postoji klasna ili imovinska grupisanost. Stanovništvo svih socio-profesionalnih kategorija može učestvovati u dešavanjima. I one grupacije koje nikada ne posjećuju kulturno-umjetnička dešavanja su prisutne i poželjne. Originalni odnos na relaciji publika - umjetnik posredstvom interakcije je esencijalni dio kreiranja cijelog događaja - naglasio je reditelj.

Festival je međunarodni i u različitim disciplinama učestvovat će više od 200 umjetnika. Prvi FUU, nulto izdanje pod nazivom "Sarajevo na drugi pogled", održat će se od 18. do 20. septembra.

- Uspjeli smo ostvariti saradnju i s akademskom zajednicom te smo potpisali sporazum o saradnji između festivala, tri umjetničke akademije i Arhitektonskog fakulteta u Sarajevu. Ovo je nulti festival tako da nije bilo nekog konkursa niti nagrada, ali ćemo uskoro raspisati poziv svim građanima koji žele da se oprobaju na ulici, u bilo kojoj artističkoj ulozi. Na ulici se može ponuditi novi i veći izbor dešavanja, koji će ih nagnati da drugačije gledaju grad u kom žive - pojasnio je Kurt.

Vodi napretku

U impresumu Festivala navodi se da je njegov cilj da reafirmira etablirane lokacije u kontekstu kulture i umjetnosti, da rehabilitira zapostavljene dijelove grada te da aktualizira, označi i uspostavi nove tačke susreta i aktivnosti na mjestima koja ranije nisu bila u funkciji kulturnih dešavanja niti imaju takvu socijalnu atmosferu.

Lokacije na kojima su planirane aktivnosti su scena "Metalac", Mjedenica, Istočno Sarajevo, Dobrinja, Hrasno, Vilsonovo šetalište, Obala Maka Dizdara, Radićeva ulica, Titova, Narodno pozorište Sarajevo, Sebilj, Bijela tabija.

- Ulične umjetnosti dio su velikog izazova koji treba donijeti pozitivnu promjenu na ekonomskom, socijalnom, ekološkom planu za dobrobit svih građana. Bez kultivisanijeg grada, nema ni kvalitetnijeg života, a upravo on vodi napretku - zaključio je naš sagovornik.

Teška vremena su veoma inspirativna

Nakon veoma uspješne predstave "Teferič" Derviša Sušića, koju je nedavno postavio na scenu Kamernog teatra 55, a prije toga i "Koncert ptica" Dževada Karahasana, na naše pitanje razmišlja li o novim teatarskim projektima i da li će i dalje ostati pri domaćim autorima, Aleš Kurt je odgovorio:

- Pokušavam da radim predstave koje su univerzalne bez obzira na genetsko porijeklo autora. Ali, zanima me Bosna. Teška vremena su obično veoma inspirativna. Volio bih kada bih svake godine uradio barem jedan tekst direktno vezan za Bosnu.

Film o gusarskom blagu u hercegovačkoj zabiti

- U pripremi sam dokumentarca o legendarnoj Dobrinjskoj ratnoj bolnici. Tu, zaista, ima nevjerovatnih ljudskih priča. Završavam i scenarij za igrani film, čija priča govori o zakopanom gusarskom blagu u nekoj hercegovačkoj zabiti. Potomci nekadašnjih pirata vode bespoštednu borbu da dođu prvi do mjesta gdje je zakopano neprocjenjivo blago. Da vam ne govorim koliko jedan takav poduhvat može biti opasan - naglasio je Kurt.

 

 

 

NA VRH