VIZIJA APLIKACIJE

Mask temeljito mijenja brend Twittera, pitanje je žele li to i korisnici

"Vrlo sam uzbuđen što konačno implementiram X.com kako je trebalo biti učinjeno, koristeći Twitter kao akcelerator", napisao je Mask

Ilona Mask mijenja Twitter. CNN

M. Z.

27.7.2023

Odluka Ilona Maska (Elon Musk) tokom vikenda da rebrendira Twitter i zamijeni njegov legendarni logo ptice s X-om samo je posljednji korak u njegovim nastojanjima da pretvori svoju dugogodišnju omiljenu platformu u svoju sliku, piše CNN. Kada je Mask, krajem prošle godine, kupio Twitter, iznio je viziju aplikacije za sve pod nazivom X, kroz koju korisnici mogu komunicirati, kupovati, uživati u zabavi i još mnogo toga.

U junu prošle godine, prije nego što je preuzeo kompaniju, Mask je zaposlenicima Twittera rekao da bi platforma trebala biti sličnija kineskom WeChatu. Rekao da korisnici zapravo žive na toj aplikaciji jer je vrlo upotrebljiva i korisna u svakodnevnom životu.

Dugačak je put pred Twitterom

Vizija rebrendiranja mogla bi sezati sve do Maskovog stvaranja originalnog X.coma 1999. godine, za koji se nadao da će biti sveobuhvatna financijska platforma i koja je na kraju postala PayPal. Unatoč Maskovim dugotrajnim ambicijama i povećanim ulozima otkako je uložio 44 milijarde dolara za kupnju ove društvene mreže, odbacivanje Twitterovog brendiranja zbog buduće super aplikacije značajan je rizik.

Pred Twitterom je još dugačak put ako Mask želi izgraditi uslugu po kojoj je WeChat poznat - sve od naručivanja namirnica i rezerviranja satova joge do plaćanja računa i čavrljanja s prijateljima. I to da ne spominjemo financijske i konkurentske izazove s kojima se kompanija suočava već i u svom trenutnom obliku, a kamoli kad pokrene masovno širenje.

Također nije jasno kolika je potražnja za takvom super aplikacijom izvan Kine, s obzirom na to da su pokušaji drugih platformi da korisnicima ponude dodatne značajke za kupnju bili slabog uspjeha.

- Iako je Maskova vizija pretvoriti X u aplikaciju za sve, za to su potrebni vrijeme, novac i ljudi - tri stvari koje kompanija više nema - rekao je Majk Prulks (Mike Proulx), šef istraživanja i potpredsjednik u Forresteru. Odbacivanjem imena Twittera, dodao je Proulks, Mask će svojeručno izbrisati više od 15 godina brenda koji je osigurao svoje mjesto u našem kulturološkom leksikonu, ostavljajući ga da počne iznova u nesigurnom trenutku za tvrtku.

Kupio X.com domenu od PayPala

Brendiranje X-a već je počelo preuzimati Twitter. Mask, koji je kupio Twitter preko kompanije pod nazivom X Corp., tvitao je u nedjelju da X.com sada preusmjerava na Twitter. Mask je navodno kupio X.com domenu od PayPala 2017. godine.

U nedjelju navečer novi stilizirani X logo vidljiv je na sjedište kompanije. A do ponedjeljka je logo ptice zamijenjen znakom X na Twitterovoj web-stranici. Mask je čak rekao pratiteljima da bi se tvitovi odsad trebali zvati x. U nedjelju je izvršna direktorica Linda Jakarino (Yaccarino) potvrdila Maskovu viziju kompanije.

-X je buduće stanje neograničene interaktivnosti - usredotočeno na audio, video, poruke, plaćanja/bankarstvo - stvarajući globalno tržište za ideje, robu, usluge i mogućnosti - kazala je Jakarino.

Valter Isakson (Walter Isaacson), legendarni tehnološki novinar koji je pratio Maska kako bi napisao njegovu biografiju, napisao je u nedjelju da mu je Mask i prije kupnje Twittera rekao da želi koristiti društvenu platformu kako bi ispunio svoju izvornu, desetljećima staru viziju za X.com.

Mask se hvali novim brendom

"Vrlo sam uzbuđen što konačno implementiram X.com kako je trebalo biti učinjeno, koristeći Twitter kao akcelerator", napisao je Mask u poruci Isaksonu u 3:30 ujutro prošlog oktobra, neposredno prije preuzimanja Twittera. U ponedjeljak je Mask objasnio taj potez u tvitu rekavši: "Ime Twittera imalo je smisla kada je to bilo samo poruka od 140 znakova koje su išle dvosmjerno, poput cvrkuta ptica, ali sada možete objavljivati gotovo sve, uključujući nekoliko sati videa.

Posljednjih sedmica Twitter je potiho započeo svoja nastojanja da razvije uslugu plaćanja pod nazivom Twitter Payments. Kompanija od prošlog mjeseca posjeduje licence za prijenos novca u četiri američke savezne države. Mask je govorio o svojoj želji za promoviranjem dužih videa na Twitteru. I pokušao je Twitterov poslovni model odmaknuti od oglašavanja dopuštajući korisnicima da plate za verifikaciju. Strategija je rezultirala određenim haosom i donijela tek ograničeni broj stvarnih pretplata.

Twitter se suočava s konkurencijom

Mask se suočava s očiglednim preprekama u pretvaranju Twittera u potpuno razvijenu super aplikaciju. Otkako je preuzeo Twitter, Mask je otpustio oko 80 posto osoblja, prestrašio mnoge oglašivače koji su činili njegovu temeljnu korisničku bazu i frustrirao mnoge korisnike kontroverznim odlukama.

A sada se Twitter suočava s oštrom konkurencijom Metine suparničke aplikacije Threads, koja je postigla zapanjujući uspjeh, iako je njena popularnost ponešto pala posljednjih dana.

Čak i ako Mask pridoda nove značajke Twitteru, mnoge američke tehnološke platforme imale su problema oponašati WeChat. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.