ŠARENA LAŽA

Realnost kontra društvenih mreža: Bože, kako su sve ljepše od mene!

Diveći se zvijezdama današnjice koje imaju savršenu figuru, lice bez bora i holivudski osmijeh, mnoge žene i djevojke postaju opsjednute željom da ih slijede

Dženifer Lopez. Instagram

Piše: L. S. R.

7.10.2022

U današnjem vremenu, kada je većina ljudi „predozirana“ društvenim mrežama, mnogo je žena koje teroriziraju same sebe nerealnim standardima ljepote.

Diveći se zvijezdama današnjice koje imaju savršenu figuru, lice bez bora i holivudski osmijeh, žene postaju opsjednute željom da ih slijede. Naravno da im je prvi, a obično i glavni pomoćnik u toj nakani gotovo svemogući fotošop.


Moć fotošopa

Jelena Karleuša. Instagram

Nerijetko se na društvenim mrežama mogu vidjeti fotografije na kojima osobe koje poznajete ni približno ne izgledaju kao u stvarnosti.

A nije malo ni onih kojima su uzori Dženifer Lopez (Jennifer) ili Kim Kardašijan (Kardashian).

Usto, nisu rijetke fotografije slavnih ličnosti bez fotošopa, a koje upravo upućuju na to da su objave na društvenim mrežama šarene laže. Pa zašto onda mnoge djevojke i žene žele imati tu istu šarenu lažu, ne pitajući se koliko košta. A nerijetko je plate patnjom ili osjećajem manje vrijednosti.

Kad je riječ o slavnim ličnostima, ima onih koje pravo lice kriju kao zmija noge, dok druge bez kompleksa poziraju nenašminkane i na taj način doprinose osvještavanju fenomena društvenih mreža kao poligona za biznis, a ne stvarnog stanja stvari. Tako je nedavno i Jelena Karleuša objavila fotografiju bez šminke.



Kompleks anonimnosti

Psiholog Čedomir Novaković za „Avaz“ govori kako su društvene mreže izvanredna prilika za projekciju ili plasman onoga što u stvarnosti nije baš tako.

- Vrlo je jednostavno to povezati s kompleksom inferiornosti ili kompleksom anonimnosti. Na društvenim se mrežama pojavljuju ljudi koji imaju neki osobni problem, a koji je skriven u njihovoj ličnosti ili njihovom okruženju. Treba napomenuti da su društvene mreže novina u javnom pojavljivanju, a konzumenti su premlade osobe ili one koje nemaju životnog iskustva da mogu slučajeve i sve ono što se objavljuje na društvenim mrežama kritički analizirati i izvući ono što je pozitivno. Društvene mreže mogu imati i pozitivnu konstelaciju s konzumentom ili s njegovim okruženjem, kada korisnici mogu uvidjeti šta je prevara ili podvala i šta im se može obiti o glavu - govori Novaković.


Nerealni standardi ljepote i zakon

Norveški zakonodavci odlučili su se suprotstaviti nerealnim standardima ljepote koji se propagiraju na društvenim mrežama. Usvojeni zakon obavezuje influensere i one koji reklamiraju proizvode da jasno naznače koje su fotografije izmijenjene i na koji način u odnosu na original, i to standardiziranom oznakom koju je dizajniralo ministarstvo za djecu i porodična pitanja.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.