Nije raspisan tender za sjever Hercegovine: Još se čeka saglasnost Vlade za dionicu vrijednu milijardu KM

M. AŠČIĆ
24.07.2017 23:22

Izgradnja najskuplje i najzahtjevnije dionice autoputa na Koridoru 5C Konjic - Mostar sjever i Mostar sjever - Mostar jug, čija se vrijednost procjenjuje na oko milijardu maraka, zavisi od ažurnosti Vlade FBiH koja treba dati saglasnost za raspisivanje tendera za odabir izvođača radova.

Način finansiranja

Kako je za „Dnevni avaz“ jučer potvrdio Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH“, na ovoj dionici je planirana i izgradnja tunela Prenj, dužine deset kilometara i vrijednosti 400 miliona KM. Radi se o najskupljem građevinskom objektu na Koridoru, čijom će izgradnjom trasa autoputa od Konjica do Mostara biti kraća za 18 kilometara.

- „Autoceste“ su kompletnu dokumentaciju poslale još 15. februara resornom ministarstvu. Čekamo da nam Vlada FBiH da saglasnost za raspisivanje tendera za odabir izvođača radova. Ovo je vrlo zahtjevan projekt. Već se izgubilo dosta vremena. Očekujemo povratnu informaciju - kaže nam Terzić.

Dionica prema sjeveru Hercegovine specifična je zbog niza okolnosti, prije svega načina finansiranja, mišljenja je direktor „Autocesta FBiH“.

- Zbog toga ne smijemo gubiti vrijeme. Mora se s bankama sve dobro ispregovarati. Ova dionica bi bila građena novcem od „Exim banke“, ali je tu već dogovoren model finansiranja - projektiraj i izgradi. Vlada bi dobila autoput, ali bi i vraćala kredit - kaže Terzić.

Plan za 2018.

Iako je bilo govora da bi radovi na ovoj dionici trebali početi na proljeće 2018. godine, Terzić kaže da bi, ukoliko se tender što prije raspiše, radovi počeli i mnogo prije. I na taj način utrka za ovu dionicu bi počela vrlo brzo.

- Zahtjevna je dionica, tako da bismo, nakon što raspišemo tender, vidjeli da se to sve ubrza. Bio je plan 2018., ali možemo to početi mnogo ranije. Sada je sve do Vlade - ističe Terzić.

Dužina trase 35,16 km, mostovi i vijadukati 1,4 km, tuneli 16 km 

Dužina trase, prema novoj varijanti, između Konjica i Mostara sjever, koja je poslana Vladi na odobrenje, iznosila bi 35,16 kilometara sa 1,4 kilometra mostova i vijadukata i 16 kilometara tunela. Uspoređujući ukupne troškove građenje ovih dionica, došlo se do zaključka kako bi se optimizacijom ove trase ostvarile uštede u iznosu od blizu 300 miliona eura.

400 miliona KM

vrijednost tunela Prenj

  • Foto: Terzić: Ne smijemo više gubiti vrijeme
NA VRH