PROJEKTI

Pogledajte kako iz zraka izgleda izgrađena dionica moderne ceste Neum - Stolac

Kompletna cesta Stolac - Neum, M-17.3, dužine 36 kilometara trebala, biti u funkciji sredinom 2021. godine

Moderna cesta. Screenshot

Avaz.ba

22.6.2019

Tunel kroz planinu Žaba, što je najzahtjevniji objekt na magistralnoj cesti Neum -Stolac, trebao bi biti probijen u prvoj sedmici jula. Tunel je dug 975 metara, a do sada je probijeno više od 850, potvrdio je za Hrvatski Medijski Servis direktor poduzeća “Ceste FBiH” Ljubo Pravdić, napominjući da se paralelno radi i tunel za evakuaciju.

Prema njegovim riječima, do kraja godine ili početkom naredne bit će završen tunel Žaba i još 1.700 metara trase koja ide prema Stocu.

Raspisan konkurs

- Inače, do sada je izgrađeno 12 kilometara ceste od Neuma do Broćanca. Iako oni koji putuju za Neum i iz Neuma već koriste tu cestu, ona još službeno nije puštena u promet, a bit će vrlo skoro, čim Federalno ministarstvo prostornog uređenja izda rješenje o njenoj tehničkoj ispravnosti - kaže Pravdić za HMS.

U međuvremenu su počeli radovi i iz pravca Stoca. Prije nekoliko dana, tačnije 18. juna potpisan je ugovor za izgradnju dionice Drenovac - Stolovi u dužini od 8,7 kilometara. Posao vrijedan 17 miliona KM dobio je konzorcij koji čine mostarski "HP Investing" i "Putovi Grude", a rok za završetak ove dionice je 16 mjeseci.

Također je raspisan konkurs za dionicu Broćanac - Prapratnica, do ulaza u Tunel Žaba, u dužini od 3,5 km, s dvije petlje u Babinom dolu i Oštrovcu. Rok za dostavu ponuda za izgradnju te dionice je 25. juli, a Pravdić očekuje kako bi se ugovor s najpovoljnijim ponuđačem mogao potpisati u avgustu, dok bi rok za izgradnju ove dionice bio oko godinu.

- Preostala je dionica od nešto više od deset kilometara, koju smo podijelili u dva dijela; to su LOT 5 i LOT 6, između Stolova i tunela Žaba - kaže direktor “Cesta FBiH”.

Tu je, prema njegovim riječima, već urađena eksproprijacija zemljišta na polovici trase. Pravdić očekuje da će u septembru biti završena eksproprijacija na preostaloj trasi i raspisati konkurs i za tu dionicu, te da će se do kraja godine potpisati ugovor i za ta dva LOT-a. Rok za izgradnju tih nešto više od deset kilometara ceste bio bi godinu i po.

Kraj radova sredinom 2021.

Budući je dio ceste kroz Stolac iz pravca Neuma prilično uzak, Pravdić kaže da se rade idejna rješenja obilaznice koja bi trebala biti dužine između 5,5  i 6 kilometara i koja bi se u međuvremenu izgradila, dok se rade ostale dionice.

- Kompletna cesta Stolac - Neum, M17.3, u dužini od 36 kilometara trebala, biti u funkciji sredinom 2021. godine, kako je i planirano. Time bi konačno jedini bh. grad na moru Neum bio povezan s ostatkom zemlje kvalitetnom magistralnom cestom - kaže direktor "Cesta FBiH" Ljubo Pravdić za HMS.

Podsjetimo, za izgradnju ceste Stolac - Neum, koja je počela u avgustu prošle godine, bit će utrošeno 40 miliona eura kreditnih sredstava Evropske investicijske banke i Svjetske banke. To je ujedno najveći projekt iz Programa modernizacije magistralnih cesta u FBiH vrijedan 173 miliona eura.

U videosnimku koji je napravljen iz zraka pogledajte kako izgleda do sada izgrađena dionica ceste Stolac - Neum. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.