POVRATAK U PROŠLOST

Kenan Hasanović na cestu vratio penzionisanog Yugu

Tridesetpetogodišnjeg ljubimca, koji duže od šest godina nije bio u upotrebi, kupio je od sugrađanina koji je njegov prvi vlasnik

Hasanović: Dug je proces bio da se to sve uradi i sklopi. Avaz

Alen Bajramovic

22.8.2023

Nekada je bio među najzastupljenijim automobilima na bh. cestama, ali mali, praktičan, jeftin narodni auto, koji je obilježio jednu epohu u historiji ove zemlje, do danas je postao rijetkost. Osim kod zaljubljenika u oldtajmere i onih što se s nostalgijom sjećaju sretnijih vremena, Yugo se zadržao još samo u pjesmi “Zabranjenog pušenja”.

Baš rijetki

Ipak, Tuzlak Kenan Hasanović odlučio je da jednog “penzionera”, koji bi, vjerovatno, završio u željezari, vrati na cestu i danas je ponosan na sve što je uradio proteklih mjeseci. A potaknut je ljubavlju koja traje još od djetinjstva.

- Veći dio djetinjstva sam proveo u takvom automobilu, samo što je bio bijele boje. Kampovanja, izleti, Krivaja, Gornja Tuzla ... ostalo je srcu urezano. I danas, gdje god da se pojavim u Yugi, narod to primijeti. Pošalju lajk rukom, mašu ili pruže ruku. Više se on primijeti nego neko novije vozilo, jer ovakvi automobili su baš rijetki - kaže Hasanović.

Tridesetpetogodišnjeg ljubimca, koji duže od šest godina nije bio u upotrebi, kupio je od sugrađanina koji je njegov prvi vlasnik. Vozilo je, međutim, bilo neupotrebljivo, pa je Kenan nekoliko mjeseci proveo tražeći i montirajući dotrajale dijelove.

- Dug je proces bio da se to sve uradi i sklopi, jer ne znaš u prvom momentu gdje, šta i kako. Imao sam pomoć samo farbara i limara koji je vario pojedine dijelove, a sve ostalo sam ja radio. Dok vani grmi i sijeva, ja sam u garaži, pravim, sklapam. Naiđeš na problem pa rješavaš. Sve je bilo zahtjevno, ali najveća poteškoća je bila sinhronizirati prednji i zadnji kočioni sistem, kako u krivini, prilikom kočenja, automobil ne bi išao u stranu jer Yugo je lagano vozilo - ističe Hasanović.

Nakon restauracije i registracije automobila Kenan je učestvovao na susretima oldtajmera u Banjoj Luci, Orašju, hrvatskoj Virovitici, a bez problema je putovao i do Mađarske. Na svim putovanjima privuče veliku pažnju prolaznika, pa i djece koja ne pamte šta je Yugo nekada značio. Istina, automobil ne posjeduje klimu ni modernu opremu, pa nastoji putovati izbjegavajući najtoplija razdoblja dana.

Ima cijenu

- Otvorimo prozore i puše hladno. Od novembra do marta, a grijanje radi odlično od aprila do septembra - uz osmijeh kaže Hasanović.

Bivši sportista, biciklista, kaže da bi se starog Yuge odrekao za oko 8.000 KM, koliko je uložio sredstava i truda, a sebi bi pronašao drugog kojeg bi vratio u život. Kenan posjeduje i Renault Megan Scenic i osnivač je Renault kluba BiH.

Brojni prijatelji

Kenan je želio zahvaliti prijateljima koji su mu pomogli u restauraciji, ali i onima s kojima se sretne na susretima koje inicira zajednička ljubav - Nenadu Filipoviću i Tatjani iz Srbije, Milanu i Eleni Kesić, Tomislavu Maloču, Željku Kapisodi iz Herceg-Novog, članovima Renault kluba BiH, oldtajmer klubovima Virovitica i Mostar i svima koji voze “Zastavina” vozila u regionu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.