BIZNIS

Bh. proizvođačima otvaraju se vrata 20.000 tržnih centara!?

Britanski milijarder zainteresiran za distribuciju

B. TURKOVIĆ

18.9.2014

Bosanci i Hercegovci često se na sajmovima koji se organiziraju u brojnim gradovima mogu uvjeriti u kvalitet domaćih proizvoda. Većinom se radi o proizvodima koji su izašli iz porodičnih obrta ili manjih kompanija i koji ne mogu doći do polica velikih trgovačkih lanaca.

Realizirati ideje

Razlog što mnogi od njih, umjesto veće proizvodnje, ostaju dostupni samo rijetkima su brojni. Oni koji brinu o domaćoj proizvodnji uglavnom ih pripisuju ignorantskom odnosu države, kojoj su kako kažu, draži uvozni lobiji nego domaći proizvođači.        

- Svjedoci smo da je ekonomski ambijent u BiH sve složeniji, ali bez obzira na to, posustajanja u promoviranju bh. proizvoda ne smije biti. Imamo zemlju koja je prebogata resursima, i kada bi se „posložile kockice“ - stanje bi se vrlo brzo promijenilo. Nije ništa jednostavno, ali nije nemoguće. Treba samo napora, volje, poštenijeg načina rada – kaže samouvjereno Admir Kapo, predsjednik Udruženja „Kupujmo i koristimo domaće - Kvalitetno proizvedeno u BiH“, nadajući se da će upravo na oktobarskim izborima povjerenje glasača dobiti upravo takvi predstavnici građana.

Kako objašnjava, potrebno je akcent staviti na ekonomiju i realizirati ideje i projekte, kojih ne manjka.

- Mi već imamo nekoliko velikih projekata, i uvjereni smo da, ukoliko dođe do pozicioniranja određenih ljudi na određena mjesta, brzo može doći do pozitivnog zamaha u ekonomiji, do većeg zapošljavanja i povećanja domaćih proizvodnih kapaciteta – kaže on.

Zamoljen da precizira o kakvim projektima se radi, Kapo navodi da je prošle sedmice imao sastanak s britanskim milijarderom, koji je zainteresiran da sarađuje s firmama iz BiH. Kako objašnjava, pregovori su još u početnoj fazi, ali ako planovi budu realizirani, tvrdi Kapo, u BiH će se raditi proizvodi za nekoliko desetina zemalja evropskog i svjetskog tržišta.

Selekcija proizvoda

- U ovom trenutku, radi se na selektiranju kompanija koje mogu zadovoljiti i kvalitetom i kapacitetima te da imaju certifikate koji su priznati u svijetu – kaže naš sagovornik.  
    
Iako zbog početne faze pregovora, ne želi govoriti o detaljima ovog megalomanskog projekta, Kapo otkriva da se radi o biznisu iz oblasti prehrane, ali i tekstila i namještaja. Milijarder s kojim se pregovara je poslovni čovjek koji se bavi distribucijom proizvoda u čak 37 zemalja, odnosno u više od 20.000 tržnih centara, prvenstveno evropskih, i to onih najpopularnijih.

Kako kaže, pri selekciji proizvoda moraju voditi računa da to budu proizvodi za koje ne postoje zakonske barijere za izvoz i da to budu firme koje mogu količinski zadovoljiti ogromno tržište. Vjerovatno će se raditi i drugačija pakovanja.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.