KOLUMNA ZA "AVAZ"

Dr. Kemal Dizdarević: Raznolik je svijet velikih monoteističkih religija, raznoliki su i interesi vjernika

Džamija Al-Qu’a u Taifu je mjesto redovnog okupljanja indonežanskih, pakistanskih, bangladeških i malezijskih hodočasnika

Dr. Kemal Dizdarević. Avaz

Dr. Kemal Dizdarević

6.2.2024

Indonežanska hodočasnica je doživjela moždano krvarenje zbog rupture intrakranijalne aneurizme. Operirao sam je hitno. Nakon oporavka je saudijskom državnom aviokompanijom vraćena u Indoneziju.

Međutim, pozadina ove priče je zanimljiva.

Grad balkanskih ruža

Hodočasnica je iz Meke, nakon umre, došla u Al-Taif, grad balkanskih (bugarskih) ruža i lokalnog meda, a ujedno i ljetni kraljevski grad veličine Zagreba, lociran na 1.800 metara nadmorske visine u području gornjeg Hidžaza. Al-Taif je udaljen oko sat vožnje (sedamdesetak km) od Meke s kojom je spojen čuvenim krivudavim autoputem koji je sagradila saudijska kompanija, Saudi bin Laden group.

Namjera hodočasnice je bila da posjeti Al-Qu’a džamiju (Masdžid Kua) i Al-Qantara džamiju u Taifu, posebno ovu prvu izgrađenu 800 godina nakon smrti Muhameda a.s.

Male su to džamije odmah uz put do specijalističke bolnice. Al-Qantara je izgrađene za vrijeme vladavine Turaka (prije 162. god) u stilu abasidske arhitekture pa odaje utisak vrlo stare džamije.

Prvi grad, izvan Meke, koji je posjetio Muhamed a.s. nakon godine tuge (619-620. g) zbog smrti Hatidže i Abu Taiba, a sa namjerom da stekne pristalice i širi islam je bio Al-Taif. Popeo se Muhamed a.s. iz Meke u Taif putem koji će kasnije biti osnova za gradnju (1009-1106 g.n.e.) starog karavanskog puta (sa dvije trake, za kamile i za ljude) koji je korišten sve do 60-tih godina prošlog stoljeća.

U starom gradu Taifu je doživio poniženje, kamenovanje i progon.

Otisak u kamenu

Bježeći iz grada zastao je da se odmori na mjestu koja odgovara džamiji Al-Qu’a, tu je naslonio svoj lakat na kamen i po predanju ostavio otisak u kamenu. Ovaj narativ ne prihvata zvanični islam. Smatra ga herezom.

Džamija Al-Qu’a u Taifu je mjesto redovnog okupljanja indonežanskih, pakistanskih, bangladeških i malezijskih hodočasnika. Predstavnika preko 700 miliona sunitskih muslimana. Njima je posjeta džamiji Al-Qua jedan od prioriteta, dolaze u autobusima, okupljaju se, preskaču zamandaljenu kapiju i ogradu sa bodljikavom žicom, sve da bi klanjali ili poljubili kamen na kojem je navodno ostao trag lakta Muhameda a.s.

U islamu, postoji još jedan kamen, onaj crni uzidan u Kabu. I njega mnogi hodočasnici nastoje bar dotaknuti ako ne mogu poljubiti.

Raznolik je svijet velikih monoteističkih religija, raznoliki su i interesi vjernika.

Kada bi čisti monoteizam stvarno mogao biti dominantan među vjernicima monoteističkih religija, onda bi vjerovatno i interesi takvih vjernika bili znatno skladniji i više usmjereni na opću dobrobit i zaštitu živoga. Očito da to nije slučaj.

Nova religijska renesansa

U ovom našem nedozrelom svijetu, na početku 21. stoljeća, kada se dešava nova religijska renesansa i kada je upotreba svih religije u političke svrhe postala prenaglašena i obojena krvlju, bukte obračuni, ratovi, genocidi.

Pa kakve veze sa svim ovim ima Palestina. Svakakve.

Palestina je odavno zarobljena u mnogoznačnosti različitih globalnih interesa koji se prelamaju kroz religijsku prizmu što dodatno komplikuje mogućnost dugoročnog pozitivnog ishoda. Uz to je Palestina opterećena unutrašnjim kontradikcijama islamskog svijeta kako praktično-religioznim, tako i političko-interesnim.

Militantni dio sunita Gaze, koji demonstriraju isključivost kao jedinu nadu, praktično i vojno podržava samo šiitski islamski svijet. Turci ih podržavaju verbalno. Palestinske civile podržavaju, verbalno i humanitarno, i suniti uključujući skoro 90 miliona Turaka, 700 miliona gore pomenutih i 350 sunitskih Arapa. I manje od 2 miliona Bosanaca, zajedno sa gradonačelnicom. A 40 miliona Afganistanaca se skoro i ne čuje, zaigrani religiozno-opijumskim temama i ženskim pitanje.

U sve te milione i sve zalihe fosila šareni muslimanski svijet se ipak najviše ljuti na taj opaki Zapad. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.