BIH

Akademik Karić: Vjera kao busija za poklič!

Objavio esej o izazovima pred muslimanima

Autor:F. V.

3.3.2015

Akademik Enes Karić, ugledni profesor na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu, objavio je u posljednjem broju „Preporoda", zvaničnog glasila Islamske zajednice (IZ) u BiH, esej pod naslovom "Kako o islamu govoriti u BiH i na Balkanu danas?". Opširan esej, koji je, prema prvim ocjenama, veoma važan za razumijevanje stvarnosti i izazova pred kojima su bosanski muslimani, postavlja pitanje ko i kako danas govori u ime islama te kako da se u aktuelnom trenutku ponaša IZBiH.

Biti moralno bolji

Nažalost, naveo je Karić između ostalog, teško je ne priznati da je u nas (i u svijetu) odavno na sceni sve veći broj ljudi koji o vjeri u Boga govore nemoralno, neodgovorno, nećudoredno, protivno onom iskonskom pologu vjere - da ljude pobudi da budu moralno bolji.

- A od ružne i razularene riječi o vjeri, do ružna postupka i bahata koraka u ime vjere, dovoljno je manje od pola koraka - napisao je Karić.

Upozorio je da je islam u očima nekih "spisak parola", a "vjera kao busija za poklič". Smatra da je potrebno "izbjeći odlazak grlom u prošlost" te "gradnju budućnosti iz ruševina". Koji put u svom djelovanju može i treba odabrati IZBiH u današnjim, ovdje i drugdje opisanim okolnostima, usred ove nečuvene kakofonije o islamu, upitao se Karić.

Zanemareno tumačenje

Također, ukazao je na četiri smjernice kojima se, prema njegovom mišljenju, ubuduće treba kretati IZBiH. Prema njemu, temeljno pozvanje IZBiH upravo je u onim sektorima muslimanskog života "gdje je zanemareno tumačenje islama kao morala, ćudoređa, dobrote".

- Temelje islama potrebno je, prije svega, moralno tumačiti, potrebno je raskriti vrijednosti i vrednote koje islam afirmira u svojim imanskim i islamskim šartima/načelima - napisao je, ocjenjujući da je plejada naših učenjaka i umjetnika svoj govor o islamu pozicionirala na planove morala, kulture i civilizacije, te dodao:

- To što su halife, hilafeti i halifati propali, to što su šejhu l-islami propali, ne znači da je propao islam.

Sekularna država

Bh. islamsko mišljenje, prema Kariću, insistirajući na moralnim pozvanjima islama, tražilo je ne samo modus operandi sa sekularnom državom nego i moduse mirne kohabitacije (modus vivendi).

S druge strane, smatra on, vijesti o užasima, posebno iz tradicionalnih zemalja islama, sve je više, a nade da će uskoro prestati ili posve nestati sve je manje.

- Povratkom moralnim očuvanjima temelja islama i moralnim tumačenjima islamskih temelja i vrela pomoći ćemo sami sebi - napisao je Karić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.