LIFESTYLE

Tehno-divovi vladaju: Ovo su najvredniji brendovi na svijetu

( Ilustracija)

HINA

27.9.2017

"Apple" je najvredniji svjetski brend, a slijede ga "Google" i "Microsoft", pokazuje analiza međunarodne konzultantske kuće Interbrand, koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.

Petu godinu za redom "Apple" i "Google" zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend "Apple" u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri posto, na 184,2 milijarde dolara, a "Google" za šest posto, na 141,7 milijardi dolara.

"Microsoft" se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvoznamenkasti međugodišnji rast vrijednosti. Četvrta je "Coca Cola", a slijede "Amazon", "Samsung", "Toyota", "Facebook", "Mercedes-Benz" i "IBM" koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po financijskoj vrijednosti.

Ove su se godine na listi najvrjednijih 100 svjetskih brendova po prvi puta pojavili "Ferrari" (88. mjesto), "Netflix" (78.) i "Salesforce.com" (84.).

Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su "Facebook" (48 posto), "Amazon" (29 posto), "Adobe" (19 posto), "Adidas" (17 posto) i "Starbucks" (16 posto).

Više od polovine najvrjednijih svjetskih brendova dolazi iz četiriju sektora - automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), financijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9).

Maloprodaja je najbrže rastući sektor, promatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 posto), a slijede sportske oprema (10 posto), tehnologija (8 posto), logistika (7 posto) i financijske usluge (6 posto).

Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 posto, kaže se u Interbrandovoj analizi.

Interbrandova metodologija temelji se na tri ključne sastavnice: financijskoj izvedbi robnih marki proizvoda i usluga, utjecaju branda na potrošački odabir i snazi kojom brend pridonosi stabilnosti i zaradi kompanije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.