STAVOVI

Profesor Osman Lindov za "Avaz" o kažnjavanju vozača električnih romobila: Ko će odgovarati ako neko pogine na cesti

Vlasti u Sarajevu donose samo njima svojstvene propise, dajući sebi za pravo da uređuju oblasti koje se, prema Ustavu, trebaju regulirati na državnom nivou

Lindov: Nebuloze i nezakonitosti. Avaz

Piše: N. Ćorović

23.7.2022

Veliki broj građana Sarajeva iznenadila je vijest da je policija počela kažnjavati bicikliste i vozače električnih romobila koji voze po trotoarima, a ova odluka razočarala je i Osmana Lindova, profesora na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu (UNSA).

On je za „Avaz“ rekao da vlast na ovaj način kažnjava građane koji koriste ove vidove prijevoznih sredstava, koja, između ostalog, smanjuju zagađenje i gužve u saobraćaju.

Ovo je, kako je naveo profesor Lindov, tipičan primjer nelegalnog zakona, u ovom slučaju Zakona o uređenju saobraćaja u KS, koji je donesen prije četiri godine, a koji sadrži toliko nebuloza i protuzakonitih stavki koje se ne mogu primjenjivati i nisu primjenjivane.

- Vlasti u Sarajevu donose samo njima svojstvene propise, dajući sebi za pravo da uređuju oblasti koje se, prema Ustavu, trebaju regulirati na državnom nivou. Na ovaj način poslali su poruku da mi ne trebamo koristiti bicikla, romobile, električne bicikle, skutere, nego da trebamo koristiti individualna vozila i javni prijevoz koji je takav kakav jeste. Na taj način ponovno dolazi do zagušenja grada i saobraćajnica - istakao je Lindov.

Kojim stazama

On se upitao kojim biciklističkim stazama će se moći kretati romobili, a najgore rješenje je, kako je naveo, odluka da se tamo gdje nema staza moraju voziti cestom.

- Ko će snositi odgovornost ako se na nekoj gradskoj saobraćajnici ili magistrali, gdje im je, prema njihovom zakonu, dozvoljeno kretanje, sudare s motornim vozilom. To je sigurna smrt. Daleko je ovo od znanja i poznavanja saobraćaja i urbanog kretanja. Ovdje se ne znaju ni prepisati dobra rješenja iz Evrope i svijeta - naveo je Lindov.

On je naveo i dobar primjer iz Hrvatske, gdje je biciklističkom stazom dozvoljena vožnja romobilima, a ako ona ne postoji, vozači će se moći kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka te u zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih učesnika u saobraćaju.

- U slučaju da na nekoj cesti nema pločnika namijenjenog pješacima, vozači romobila smiju se kretati dionicama kantonalnih, lokalnih i nekategoriranih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 kilometara na sat ili manje i na kojima je to dopušteno postavljenim prometnim znakom kojim se dopušta kretanje osobnih prijevoznih sredstava. Pritom se moraju kretati što bliže desnom rubu kolnika - objasnio je Lindov kako je u Hrvatskoj definirana ova oblast.

Podsjetimo, Zakonom o uređenju saobraćaja u Kantonu Sarajevo je, između ostalog, propisano da osoba koja upravlja električnim balansirajućim prijevoznim sredstvom i za kretanje koristi trotoar namijenjen kretanju pješaka čini prekršaj iz člana 37. stav 5. navedenog zakona te joj se može izreći novčana kazna u iznosu od 50 do 250 KM.



Spora izgradnja pruge

On je ocijenio da je saobraćaj u KS u veoma lošem stanju, a u posljednjih 12 mjeseci građani ispaštaju i zbog spore izgradnje tramvajske pruge.

- Ne može se raditi dobro ako nema dobre pripreme, ugovaraju se novi poslovi, a nisu se ni osnovni dijelovi završili. Nema tima stručnjaka za implementaciju takvog projekta, to se ne može raditi pod okriljem Ministarstva, jer pojedini službenici nemaju kapacitet da vode ove procese. Svi projekti koji se vode nisu ni adekvatno započeti, a vjerovatno se neće ni adekvatno završiti, ali o tom potom. Da se treba raditi, svakako da treba, ali na ovakav način ne. Volio bih da se sve završi dobro zbog građana. Primorani da čekaju kad će tramvajski prijevoz proraditi i osuđeni na neredovne autobuse, nije ni čudno što je povećan broj onih koji koriste električne romobile - istakao je Lindov.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.