Slavko Linić izgubio spor protiv Indexa

Članak bio samo informacija o događaju u Rijeci

Fena
30.01.2015 15:57

 

Sutkinja Općinskog suda u Rijeci Ana Pirc u cijelosti je odbacila tužbeni zahtjev bivšeg ministra financija i sadašnjeg saborskog zastupnika Slavka Linića, koji je od nakladnika Index promocije tražio isplatu 50.000 kuna štete, za koju je tvrdio da je nastala objavom članka u kojem se vrijeđa njegova čast i ugled.

Kako je u obrazloženju presude rekla sutkinja Pirc, nakladnik je postupio u dobroj vjeri i prenio tačnu informaciju.

Liniću je naloženo da tuženiku vrati parnični trošak od 9.800 kuna. Linić je osim naknade štete tražio i da se prijeporni članak ukloni s Indexova portala, da se na tom portalu prestane publicirati članci koji ga kriminiraju te da se objavi presuda.

Sutkinja Ana Pirc kazala je da je Index osporio tužbu i tužbeni zahtjev i dokazao da je članak bio samo informacija o događaju u Rijeci, bez komentara.

Navela je da postoje zakonski eskulpacijski razlozi kojima se nakladnik oslobađa za počinjenu štetu kada za to postoje opravdani razlozi, primjerice ako se informacija temelji na točnim činjenicama, ako je postojao opravdan interes javnosti i dr.

Sud misli da su na strani tuženika ispunjeni svi uvjeti da ga se oslobodi od štete, kazala je sutkinja te navela da je u članku izvješteno o transparentu, da članak ne sadrži komentar, vrijednosni sud, niti osudu, niti podršku te da u njemu nema mišljenja autora članka o tužitelju.

Također je navela da sud smatra da je postojao opravdani interes javnosti o informiranju o tom događaju jer je tužitelj tada bio ministar financija, a da je skupina građana ukazivala je na njegovo djelovanje.

Nakladnik je postupio u dobroj vjeri i prenio točnu informaciju, zaključila je na sutkinja Ana Pirc.

Suđenje u kojem je Slavko Linić tužio Index promociju, izdavača internetskog portala Index.hr, zbog članka kojim se navodno vrijeđa njegova čast i ugled, počelo je 14. srpnja prošle godine.

Linić je u prosincu 2013. godine tužio Index zbog toga što je 22. studenoga te godine objavio članak "Policija u Rijeci uklonila transparent: Don Linić i njegovi poslušni egzekutori", smatrajući da se u tekstu vrijeđaju njegov ugled i čast, jer ga se na plakatu proziva za korupciju i druga kaznena djela.

Index je prenio Hinin tekst naslova "Rijeka: postavljen natpis na kojem su Linić i drugi optuženi za korupciju" u kojem se izvještava kako je skupina građana pod nazivom Pokret otpora na pročelje zgrade postavila golem natpis s fotografijama deset osoba koje su prozvali za korupciju.

Linićev odvjetnik Saša Jelušić tvrdio je tijekom suđenja da se Index ne može osloboditi odgovornosti samo zbog činjenice da su i drugi mediji prenijeli isti članak, ali i da Linić nije tužio niti jednog nakladnika drugih medija koji su prenijeli isti tekst, ističući da je Zakon o medijima jasan, odnosno da se tuženik ne može eskulpirati ako je prenio neistinitu informaciju iz drugih medija.

Linić je na suđenju kazao da je Index protiv njega vodio rat kako bi ga "omeo u radu". Potvrdio je da je Index prenio Hinin članak. Kako je rekao, nazivajući ga šefom mafije nanijeli su mu štetu, a Index nije objavljivao vijest, nego vodio rat protiv njega kao ministra financija.

Glavna urednica Index.hr-a Andreja Košanski Hudika svjedočila je da ima dojam da je tužba odmazda prema Indexu, koji ukazuje na nepravilnosti u društvu. Rekla je da misli da je ispravak članka objavljen te da nema razloga provjeravati vijest Hine, koja je obvezna točno izvještavati.

Hinin dopisnik Dean Silić svjedočio je da je prolazeći Ulicom Ante Starčevića vidio da se nešto događa i da se tu okupilo više novinara kojima je Slavica Šota iz udruge građana Pokret otpora -Riječani protiv korupcije davala izjave.

Procijenio je da je riječ o javnom interesu, o događaju na javnoj površini kojega su svi građani mogli vidjeti te da je u tekstu opisao ono što je bilo vidljivo, primjerice natpis s transparenta, te uzeo izjavu predstavnice skupine građana.

Slavica Šota navela je na sudu da Linić, ako se osjetio uvrijeđenim, nije trebao tužiti medije već Pokret koji je postavio sporni natpis.

Smatra da se "postupak Linića protiv Indexa vodi samo zato što je Linić prijatelj predsjednika Županijskog suda u Rijeci Veljka Miškulina "i da je sud trebao odbaciti tužbu.

"Treba procesuirati Linića zbog korupcije, a ne medije", rekla je dodavši da nju ili Pokret Linić nikad nije tužio pa da smatra da je tužba protiv Indexa motivirana objavom videa članice Pokreta otpora Mirije Tomas o navodnim Linićevim računima u Trstu.

Objavi presude nazočili su danas predstavnici Pokreta otpora, s kojima je bio i bivši predsjednički kandidat Ivan Sinčić.

NA VRH