SVIJET

Evropa drži samo jedan posto tržišta: Je li budućnost autoindustrije u Kini

Volkswagen je prošle godine najavio da će uložiti 12 milijardi dolara u proizvodnju električnih vozila

AFP

Index.hr

1.11.2018

Iako je Evropa svijetu podarila brojne velike proizvođače automobila, čini se da je Kina pretječe u pogledu definiranja budućnosti automobilske industrije, piše CNN.

Kina predstavlja pokretačku snagu u industriji akumulatora za električna vozila, što europski vođe smatraju neophodnim za budućnost automobilske industrije, koja zapošljava milione ljudi širom kontinenta.

Čini se da bi moglo biti prekasno da Evropa sustigne Kinu.

Iz Evrope u Kinu

- Moguće je da će europski proizvođači automobila u budućnosti svoju proizvodnju masovno početi prebacivati u Kinu. To predstavlja ogroman rizik za kontinent na kojem su se pojavili proizvođači poput Volkswagena, BMW-a, Mercedes-Benza i Renaulta - tvrdi Simone Tagliapietra, energetski analitičar iz fondacije "Eni Enrico Mattei".

Proizvodnja električnih automobila u Kini za proizvođače ima smisla zato što se tamo nalazi većina klijenata, pa im je tako moguće izbjeći ogromne tarife za uvezena vozila. Osim toga, proizvodni su im pogoni tako bliži lancu opskrbe za akumulatore.

Kina proizvodi oko dvije trećine svjetskih litij-ionskih akumulatora, najčešće korištenih akumulatora za električna vozila. Procjenjuje se da Evropa drži samo jedan posto tržišta.

Ogromno kinesko tržište

Kina predstavlja najveće svjetsko tržište za električna vozila te je zaslužna za 50 posto svjetske prodaje, a međunarodni proizvođači automobila naveliko ulažu u kinesko tržište.

Volkswagen je prošle godine najavio da će uložiti 12 milijardi dolara u proizvodnju električnih vozila u Kini. Tesla gradi proizvodni pogon u Šangaju u kojem će se proizvoditi 500.000 električnih auta godišnje. Čak se i nove evropske kompanije za proizvodnju akumulatora odlučuju na investiranje u Kini, a ne u Evropi.

Čini se da je u Kini infrastruktura jednostavnija i da je lakše dobiti dozvolu za izgradnju pogona, dok je u Evropi za sve to potrebno mnogo više vremena.

Evropska unija to pokušava promijeniti. Evropska je komisija ove godine pokrenula akcijski plan čiji je cilj potaknuti kompanije da više investiraju u akumulatore.

Je li prekasno za Evropu?

Analitičari tvrde da je jedan od glavnih razloga zbog kojih Evropa kaska za Kinom po pitanju akumulatora činjenica da su europski proizvođači bili spori u proizvodnji električnih vozila.

- Električna vozila nisu shvatili ozbiljno zato što im se nisu svidjela. Većina je velikih igrača donedavno svoje resurse usmjeravala uglavnom na automobile na benzin - ističe Viktor Irle, suosnivač švedske istraživačke kompanije EV-Volumes.

Kineska je industrija električnih vozila u međuvremenu procvjetala preko kompanija kao što su BYD i Geely. Evropa, s druge strane, ipak pokazuje znakove napretka. Švedska kompanija za proizvodnju akumulatora Northvolt obećala je da će tokom sljedećih šest godina izgraditi najveću europsku kompaniju za litij-ionske akumulatore.

Međutim, neki analitičari tvrde da se taj projekt već susreće s problemima vezanima za financiranje.
- Za evropske kompanije je već prekasno da postanu veliki igrači na tržištu litij-ionskih akumulatora - tvrdi Irle.

S druge strane, neki analitičari vjeruju da bi zadnju nadu za Evropu mogao predstavljati pristup usvojen u slučaju Airbusa u aerodromskoj industriji. Ta je kompanija za proizvodnju aviona nastala spajanjem više postojećih kompanija, a sad predstavlja jedinog ozbiljnog konkurenta Boeingu u SAD.

Isti bi pristup za europsku autoindustriju mogao predstavljati veliku promjenu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.