KULTURA

"Indexima" niko ne može parirati

NOTNI KUTAK Sinan Alimanović, bh. pijanist, kompozitor, dirigent...

D. ZEBA

8.2.2015

Sinan Alimanović, bosanskohercegovački pijanist, kompozitor, dirigent, aranžer i profesor na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, dobio je poziv da u junu učestvuje na koncertu u Njujorku, na Menhetnu, u dvorani "Tribeca Performing Arts Center".  

Na koncertu "Jazz Gala Concert in New York", uz Alimanovića, nastupit će neka od najvećih svjetskih imena improvizirane muzike - Rendi Breker (Randy Brecker), Leni Vajt (Lenny White), Džo Lovano (Joe), dobitnici prestižne muzičke nagrade Gremi, kao i drugi džez muzičari iz cijelog svijeta. Koncert organizira "Made in New York Jazz Competition", na kojem je Alimanović 2013. godine proglašen jednim od pet najboljih džez kompozitora svijeta.

Oduzima posao

- Najviše me, prije svega, raduje što ću imati kontakt s novim muzičarima. Veoma je važan taj odnos pozitivne komunikacije s ostvarenim ljudima, pri kojem se razmjenjuju muzička znanja, ideje... Kroz muzičku interakciju, s dobrim muzičarima na sceni, siguran sam da ću dosta toga novog naučiti - kaže Alimanović.  

Poznati bh. pijanista ističe da nije imao priliku sarađivati sa muzičarima s kojim će svirati u Njujorku, ali da itekako dobro zna šta su oni radili i šta rade. 

- Dugo godina pratim njihov rad. Posebno cijenim rad Rendija Brekera u periodu dok je stvarao s bratom Majklom (Michaelom). Stvaralaštvo braće Breker značajno je utjecalo na mene. Imam utisak da će, kada prvi put zasviramo, to zvučati kao da smo svirali cijeli život zajedno. Siguran sam da ne griješim, jer je isto iskustvo bilo na sceni s britanskim gitaristom Džimom Mulenom (Jim Mullen) - kaže Sinan.    

"Sinan Alimanović Ladislav Fidri Quartet - Live in Tuzla" posljednji je njegov album, a u pripremi je nekoliko muzičkih materijala. 

- Posljednji nosač zvuka objavljen je 2009. godine. No, u međuvremenu se sakupilo dosta live i studijskih albuma. U pripremi za izdavanje imam album "Live in Tuzla 2", tri albuma "Live in Sarajevo", "Live in Novi Sad" te nekoliko studijskih albuma. To je to što se tiče diskografije, za sada. Tražim izdavača. Kada su u pitanju koncertne aktivnosti, svi ljubitelji improvizirane muzike moći će 12. marta u Bošnjačkom institutu prisustvovati mom koncertu u okviru 31. internacionalnog festivala “Sarajevska zima” - nastavlja naš kompozitor i dirigent.  

Za njegovu interpretaciju kritičari  kažu da je zabilješka vremena u kome živimo i potvrda da džez živi na prostoru BiH.  

- Ne bih govorio o svojoj interpretaciji, to je posao kritičara, a i njima je teško u današnjem vremenu, jer im svako oduzima posao. Džez u Bosni i Hercegovini u različitim oblicima živi još od prije Drugog svjetskog rata. I nakon toga se ta kultura nastavila razvijati u različitim varijacijama. Najveći problem se dogodio nakon posljednjeg rata, sve vrste umjetnosti trpe krizu, koja je uvjetovana brojnim faktorima. Kao najveći problem izdvojio bih činjenicu da se ne ulaže u mlade ljude - kaže Alimanović.     

Primarna sfera

Upravo je Sinan osamdesetih godina u Sarajevu otvorio prvi "Jazz Club međunarodnog prijateljstva", koji je bio uvršten u mapu svjetskih džez klubova, ali kako kaže, nije razmišljao o tome da ga ponovo otvori.  

- Ono što se danas događa u sarajevskim kafanama, nije dobro. Posebno zato što u gradu postoji mnogo reketaša, koji ucjenjuju gazde kafana, dok gazde žele samo profit i, na kraju, tu ostane veoma malo prostora za umjetnost - kaže Sinan.  

On je imao priliku da nekoliko godina sarađuje s legendarnim "Indexima" i za njih je napisao veliki broj aranžmana. 

- "Indexi" su bili, što je pokazalo i vrijeme, fantastičan bend. Analizirajući opus grupe i svega što su uradili i postigli, niko im ne može parirati. Mislim da su oni najbolji bend bivše Jugoslavije. To se najbolje može uočiti kroz njihove kompozicije, koje i danas zvuče savremeno - zaključuje Alimanović.   

Sinan je neko vrijeme imao priliku raditi i s "Bijelim dugmetom" i "Ambasadorima". 

- Oni su inicirali saradnje, ja sam pristao i završio poslove koje je trebalo. No, za mene to nije bila primarna sfera interesiranja, jer tu nije bilo mnogo muzike, bar ne one koja me je interesirala i koja me i danas iznova pokreće - dodaje Sinan.  

Volim sve instrumente

Alimanović odlično svira klavir, orgulje i klavijature, a dok je bio mlađi pokazivao je interes za kontrabas i trubu. 

- Inače volim sve instrumente, jer svaki od njih nosi posebnu priču, koju je potrebno usavršiti do kraja. Mislim da je najispravnije svirati dobro i uspješno jedan instrument. Rasplinjavanje na više frontova i nije baš najpametniji izbor - kaže fenomenalni pijanist. 

Studenti su čuvari džeza

- Za mene su moji studenti čuvari džeza u Bosni i Hercegovini. Kako predajem na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, imam priliku raditi sa mladim ljudima. Veoma sam zadovoljan njihovim talentom i radom. Ako nastave ovim putem, siguran sam da će u budućnosti ostvariti uspješne karijere - kaže Alimanović.    

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.