LJEPOTA I MODA

Od košarkaškog terena do crvenog tepiha

KONVERSICE - brend koji nema vijek trajanja

T. Đević

7.9.2014


"Konversice" ili "starke", planetarno popularna obuća koju jednako nose žene, muškarci i djeca, brend je koji nema vijek trajanja. Nastale su prije više od 100 godina u Sjedinjenim Američkim Državama. Davne 1908. godine proizvodnju "starki" započeo je "Converse Rubber Shoe Company", a prvobitno su bile napravljene kao gumene cipele za muškarce, žene i djecu.

Razvojni put

U počecima proizvodnje postojale su "chucktaylorice", koje su dobile ime po Čaku Tejloru (Chuck Tayloru), košarkaškoj zvijezdi. Tejloru je, nakon što je diplomirao, trebao posao pa je jednostavno ušetao u urede "Conversea" u Čikagu i, nakon razgovora sa šefomima, izašao kao trgovački putnik.

Ubrzani razvojni put započeli su 1917. godine, kada su napravljene prve duboke "starke", smeđe sa crnim obrubom, a bile su namijenjene košarkašima, jer su im olakšavale pokrete.

Tri godine poslije tenisice "all star" počele su se proizvoditi u crnim platnenim i kožnim verzijama. Postale su još prepoznatljivije od 1936. godine, kada je košarka prihvaćena kao olimpijski sport, a ekipa Sjedinjenih Američkih Država osvojila je prvo zlato igrajući u "starkama". Na parketu NBA utakmice posljednji put su se našle 1979. godine.

Drugi svjetski rat svijetu je donio velika stradanja, ali paradoksalno, i širenje upotrebe ovih tenisica izvan sportskih terena. Naime, postale su službena obuća za treninge američke vojske.

Poslije izvjesnog vremena, postale su simbol mladalačkog bunta pa su  sedamdesetih i osamdesetih godina 20. stoljeća bile neizostavni dio odijevanja mlade pank-rok kulture. Najbolji promotori bili su članovi bendova "Ramones", "Green Day" i "Nirvana".

Boje i modeli

U povodu obilježavanja 100. rođendana "starki", lansirana je i posebna kolekcija u čast legendarnog Kurta Kobejna (Cobain), koji svoje "starke", kako se pisalo, nije izuvao ni u posljednjim trenucima života.

Različite društvene grupe preferiraju određene boje i modele. Nepisano pravilo je da plitke nose fensi ljudi, dok one duboke, s bijelim gumenim krugom i plavom zvijezdom, nose oni koji bi da budu drugačiji.

U posljednjih nekoliko godina imali smo priliku da vidimo i holivudske zvijezde kako crvenim tepihom šetaju u skupim odijelima i "starkama".

 

1932. godine "starkama" su dodane dvije rupice za ventilaciju kako se ne bi stvarao neprijatan miris.
 
1949. godine nastao je model koji se zadržao do danas.

1971. dizajnirani su modeli u roze, zelenoj, crvenoj boji...

Do 2001. proizvodile su se isključivo u Americi, a od tada je proizvodnja prebačena u druge dijelove svijeta.

Svake 43 sekunde u svijetu se proda jedan par "starki".

Do prošle godine prodano je više od 800 miliona pari.

Tenisice su ušle i u Ginisovu knjigu rekorda - jedan Amerikanac vlasnik je kolekcije od 403 para različitih modela.

zera-starke1


Žerin zaštitni znak

Na "konversice" nisu ostali imuni ni naši muzičari. Draženu Žerajiću Žeri, frontmenu grupe "Crvena jabuka", crvene starke zaštitni su znak, od kojih se ne odvaja ni privatno ni kada je na sceni. U svoj bogati repertoar uvrstio je i numeru "Starke".

8 dolara koštale su košarkaške "konversice"

Prvobitno su bile napravljene kao gumene cipele za muškarce, žene i djecu

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.