PORAŽAVAJUĆE

Vještačka inteligencija pokazala kako izgledaju savršeni muškarac i žena

Izgleda da muškarci zaista više vole plavuše, a žene padaju na visokog, zgodnog i tamnog muškarca

Savršena žena prema AL. Printscreen

M. Z.

18.5.2023

Izgleda da muškarci zaista više vole plavuše, a žene padaju na visokog, zgodnog i tamnog muškarca. Tako barem smatra vještačka inteligencija, koja je sliku savršenog muškarca i savršene žene kreirala na osnovu analiza milijardi fotografija s različitih društvenih mreža i profila ljudi za koje se vjeruje da su lijepi i privlačni. 

Idealna tijela

Grupa za podizanje svijesti o poremećajima u ishrani ''The Bulimia Project'' zatražila je od AI da pokaže idealna muška i ženska tijela, a u skladu s onim što na socijalnim mrežama ima najviše lajkova i komentara.

Istraživači ove organizacije utvrdili su da je po datom parametru najpoželjnija žena ona koja ima plavu kosu, bronzani ten, smeđe oči i vitku figuru, dok najpoželjniji muškarci imaju tamne oči, isklesane jagodice i definirane mišiće, prenosi "Daily Mail".

''The Bulimia Project'' testirao je različite generatore slika vještačke inteligencije, da bi se utvrdilo kako izgleda ideja ovog programa o "savršenom" izgledu kako kod nježnijeg, tako i kod jačeg spola. Čini se da je vještačka inteligencija ponudila zastarjelo razumijevanje ljepote - bijelu rasu, ali preplanule, vitke, mišićave ljude.

Društvene mreže

AI je rezultat dobio tako što je pretražio internet u potrazi za već postojećim slikama, a potom je dizajnirao novu na osnovu tih rezultata. Vjeruje se da je u obzir uzeta interakcija na fotografijama sa društvenih mreža, uključujući lajkove, komentare, kao i internet pretrage.

Skoro 40 posto slika koje prikazuju "savršene" žene podrazumijevalo je slike plavih žena, dok je 30 posto imalo braon oči, a više od polovine je imalo preplanuli, osunčani ten. Skoro 70 posto "savršenih" muškaraca imalo je smeđu kosu, a 23 posto smeđe oči. Slično kao i kod žena, većina muškaraca je imala preplanulu put i skoro polovina je imala bradu.

Mnogi od njih su bili dobro građeni, a ujedno su imali i karakteristike kao što su pune usne, ten bez bora i pora, savršene nosove, sve ono što nas podsjeća na čestu upotrebu hijaluronskih filera i plastične hirurgije u savremenom svijetu.

Džejms Kampigoto, novinar s Floride koji je učestvovao u ovom projektu, rekao je da je su željeli da preispitaju pristrasnost vještačke inteligencije i opasnost koju to nosi, te moć društvenih medija koja se nameće kao goruća briga, posebno kada ih koriste mladi ljudi.

Spirala depresije

Studija sa Univerziteta u Montrealu iz 2019. imala je za cilj da istraži štetne efekte dugotrajne upotrebe društvenih mreža na sliku o vlastitom izgledu. Tamošnji tim pratio je 4.000 tinejdžera od 12 do 16 godina tokom četiri godine i njihovog srednjoškolskog obrazovanja, otkrivši da određeni oblici društvenih medija i televizijskih emisija potiču spiralu depresije.

 Iz godine u godinu u prosjeku su pokazivali sve više simptoma depresije. Za svaki sat više koji su tinejdžeri proveli na društvenim mrežama ili gledajući TV prijavili su da je doprinio njihovom manjku samopouzdanja, a povećanju depresije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.