U VELIKIM PROBLEMIMA

Od Maskovog preuzimanja Twittera vrijednost kompanije pala za više od 70 posto

Mask ima velike planove za Twitter, odnosno platformu X, no pred njim leže brojni izazovi

Platforma X bilježi loše rezultate. Reuters

M. Z.

2.1.2024

Prije preuzimanja Twittera Ilon Mask (Elon Musk) više je puta kritizirao tu društvenu mrežu, ponajviše zbog cenzure i načina na koji su moderirali sadržaj. Kako bi tu situaciju promijenio, u aprilu 2022. godine odlučio je kupiti Twitter i napraviti ga otvorenijom mrežom na kojoj neće biti cenzure i svako će moći reći šta god želi, no barem u teoriji i dalje su na snazi ostali zabrana govora mržnje, pozivanje na nasilje i slično.

Otpustio brojne zaposlenike

Osim toga, Mask je nakon akvizicije otpustio brojne zaposlenike, uključujući i one iz odjela za moderiranje sadržaja, a ušao je i u sukob s oglašivačima koji su, neki nakratko, a neki na duže vrijeme, povukli oglase s te mreže jer im se nije svidio smjer u kojem je Twitter (odnosno platforma X, kako je kasnije promijenjeno ime) išao te nisu htjeli da im se oglasi prikazuju uz negativan sadržaj.

Kako bi pokušao spasiti stvar i vratiti povjerenje oglašivača, Mask je na čelo svoje platforme X doveo i novu izvršnu direktoricu Lindu Jakarino (Yaccarino). Iako su Mask i Jakarino najavljivali pozitivne promjene, povratak oglašivača i povećanje prihoda, Maskov nedavni javni istup u kojem je oglašivačima poručio da se "je*u" zasigurno nije pomogao u pomirenju s oglašivačima i povratku na staro.

Kakva je danas situacija na platformi X, odnosno kolika je njena vrijednost u odnosu na vrijeme kada ju je Mask preuzeo, pokazali su podaci Fidelityja, investicijske kompanije koja mu je pomogla pri preuzimanju Twittera. Posljednji podaci Fidelityja, koji se temelje na poslovanju do kraja novembra prošle godine, pokazuju da je vrijednost kompanije od aprila 2022. do danas pala za čak 71 posto.

Iako je svima bilo jasno kako je vrijednost kompanije znatno niža nego ranije te se o tome govorilo prije nekoliko mjeseci, nove brojke pokazuju kako je Maskov X u velikim problemima.

U nedavnom intervjuu Mask je čak govorio kako bi zbog oglašivača, odnosno njihovog bojkota kompanija mogla propasti, no i dalje ima velike planove za svoju platformu X. Kao što je više puta govorio, želi da to postane aplikacija za sve, s kojom će korisnici moći ne samo komunicirati već i plaćati i obavljati brojne druge stvari. 

Veći cilj

Ipak, za početak bi platformi X trebala stabilnost i što manje kontroverzi kako bi se mogli fokusirati na taj puno veći cilj i postati aplikacija koja će na globalnom tržištu postati ono što je WeChat danas u Kini.

Fidelity je samo u novembru, nakon te Maskove poruke oglašivačima, smanjio vrijednost kompanije za više od deset posto. Iz platforme X još nisu reagirali na te informacije o novom padu vrijednosti, piše Zimo.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.