FESTIVALI

Odabrane predstave iz BiH za ovogodišnji MESS

Bit će prikazane "Kavkaski krug kredom" Paola Magelija i "Sjećaš li se Doli Bel" Kokana Mladenovića

Scena iz predstave "Kavkaski krug kredom". Arhiv

A. Ču. / Avaz.ba

4.7.2019

Budući da je završena pozorišna sezona, finalizirana je i bh. selekcija za 59. internacionalni teatarski festival MESS. 

Ove godine prijavljeno je ukupno 11 pozorišnih produkcija iz Bosne i Hercegovine, koje je pogledala ovogodišnja festivalska selektorica, pozorišna kritičarka Nina Ožegović. Ona je, od 11 pogledanih predstava, izabrala dvije koje će ove godine predstavljati bosanskohercegovačku pozorišnu produkciju. 

Izabrane su „Kavkaski krug kredom“, predstava nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS, u režiji Paola Magelija (Magelli), te predstava „Sjećaš li se Dolly Bell“, nastala u produkciji Kamernog teatra 55, u režiji Kokana Mladenovića.

Ožegović je, uz izbor predstava za ovogodišnji Festival, poslala i obrazloženje zbog čega je izabrala upravo te predstave, te opći dojam o pozorišnoj produkciji u Bosni i Hercegovini. 

- Bez obzira na njihove različite konačne domete i raznolike žanrovske i stilske predznake, može se zaključiti da teatar Bosne i Hercegovine ima velike kazališne potencijale, jer smiono, bez straha i okolišanja, služeći se raznolikim teatarskim sredstvima te postavljajući i neugodna i bolna pitanja, koja još izazivaju zazor, živo korespondira sa stvarnošću, a istodobno nudi gledaocima uzbudljiv kazališni doživljaj - kazala je ona.

Razlog zbog kojeg je izabrala upravo ove predstave leži u činjenici da one svojom estetikom, rediteljskom postavkom, glumačkom igrom te porukom koju šalju, zaslužuju da budu dijelom jednog od najznačajnijih pozorišnih festivala u Evropi. 

- Predstava „Sjećaš li se Dolly Bell“ odskače od ostalih produkcija po inovativnoj režiji Kokana Mladenovića, izvrsnoj dramaturškoj obradi i reinterpretaciji Sidranove priče, uvjerljivim glumačkim kreacijama te vrlo jednostavnim, ali značenjski nabijenim scenskim rješenjima, što nije rezultiralo samo vrlo uspješnim kazališnim rimejkom kultnog Kusturicinog filma nego i samosvojnim djelom specifične poetike i snažne simbolike. 

Kokan je u prikazu Sarajeva iz šezdesetih i tipične komunističke obitelji iz tog razdoblja ekvilibrirao između nostalgičnog prikaza i profinjene ironije, nenametljivo ponudivši suvremeno, aktuelno i dojmljivo čitanje svima poznate priče...

Reditelj Paolo Mageli u raskošnoj, monohromatskoj produkciji „Kavkaski krug kredom“ oživljava na sceni mračni, skoro kataklizmički ratni svijet u kojem pratimo pojedince i njihovo snalaženje u ratnom haosu. 

Mageli taj svijet gradi na temeljnim postulatima Brehtovog epskog teatra, ponajviše kombinacijom satire i iščašenih muzičkih songova, kojima se komentira društvena stvarnost. Osim atmosfere, u predstavi najviše impresionira jasna i nedvosmislena osuda svih ratova. U takvom Magelijevom čitanju možemo prepoznati situaciju u postsocijalističkim društvima na ovim prostorima, ali i u drugim evropskim zemljama, gdje te socijalne razlike i nepravda nisu posljedice rata nego uspona desnice - kazala je Ožegović u svom objašnjenju. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.