Kanton Sarajevo mogao bi biti oštećen za vrtoglavih 19 miliona KM, i to zbog javašluka i nepromišljenih poteza bivšeg premijera Elmedina Konakovića!
Tvrdi to Nijaz Gracić, vlasnik „Europlakata BH“, prve outdoor kompanije u BiH, odnosno kompanije za reklamiranje. Lako i jednostavno može se utvrditi šteta koju je Konaković napravio građanima Sarajeva i kako će dug doći na naplatu čak i u narednih deset godina.
Dug od 140.000 KM
Kako kaže, prvo - zbog nelegalne konkurencije Kanton nije naplatio tri miliona KM na ime dažbina. U budućnosti će bespotrebno investiranje u nova stajališta građane koštati još 11 miliona KM, a njihovo održavanje pet miliona KM, što je ukupno 19 miliona KM!
Gracić dalje tvrdi da je njegova kompanija investirala u tramvajska, autobuska i trolejbuska stajališta u KS 13,1 milion KM.
- Dug „Europlakata BH“ Kantonu Sarajevo, koji se u spominje u medijima i koji spominje bivši premijer Elmedin Konaković kao razlog raskida ugovora, ne postoji - izričit je Gracić.
On citira zakon u kojem je jasno određeno da obje ugovorne strane moraju ispunjavati svoje obaveze.
- U više navrata, na sastancima s bivšim premijerom, upozoravali smo da Kanton trpi štetu zbog nelojalne i nelegalne konkurencije – kaže Gracić.
Naknada štete
Dalje navodi da je odranije poznato da potraživanja „Europlakata BH“ još iz 2007. godine u iznosu od 79.329,79 KM po osnovu pravosnažne sudske presude nikad nisu isplaćena.
- To je danas 140.000 KM. Ovo potraživanje ni do danas nije izmirio KS. Jedini komentar tadašnjeg premijera Konakovića bio je da zaboravimo prošlost i gledamo na budućnost. Ostao sam frapiran tom izjavom, jer to može reći samo čovjek koji u životu nije ništa mukotrpno stvarao i koji živi od budžeta. Tada, na opće iznenađenje, Konaković krši zakon i donosi odluku o jednostranom raskidu ugovora te vrši pritisak na sve inspekcije u cilju uklanjanja reklamnih panoa koji pripadaju nama - otkriva Gracić.
Konaković: Čovjek s budžeta
Zbog svega, Gracić i „Europlakat BH“ pokrenuli su sudski spor koji je još u toku. Traže nadoknadu milionske štete.
- Sad je Sarajevo jedini grad u Evropi, a možda i u svijetu, koji će parama građana postavljati stajališta. Svugdje u svijetu gradovi stajališta dobivaju besplatno. Trenutno ih niko i ne održava, katastrofalno izgleda – zaključuje Gracić.
Jednostrani raskid ugovora
Gracić navodi da su naslućivali da će Kanton Sarajevo raskinuti ugovor s njegovom kompanijom, jer je 2015. i 2016. godine u medijima najavljivano novo investiranje u tramvajska stajališta.
- Nakon jednostranog raskida ugovora nisu postojale prepreke da se u budžetu Kantona Sarajevo usvoji 11 miliona KM za investiranje u 25 od ukupno 50 stajališta - kaže Gracić.