RTVBiH: Novinari i voditelji u IP-u ne smiju javno govoriti

OTKRIVAMO Kakve je sve naredbe donio urednik BHT 1

Marko Radoja zabranio spominjanje ratnih zločinaca u udarnim terminima

Autor: S. DEGIRMENDŽIĆ
14.07.2018 20:38
A
A
A

Zabrana Marka Radoje, urednika Informativnog programa BHT-a 1, da voditelji te televizijske kuće 11. jula nose Srebrenički cvijet tokom izvještavanja o 23. godišnjici genocida, otkrila je i mnoge druge zabrane i naredbe koje su na BHT-u 1 stupile Radojinim dolaskom na ovu poziciju u martu ove godine.  

Dok on pokušava u čitavoj ovoj priči okrenuti vodu na svoj mlin i predstaviti se žrtvom, navidjelo izlaze i brojne druge njegove odluke kojima jasno stavlja do znanja kome želi udovoljiti provodeći takvu uređivačku politiku.

Osporava nezavisnost

Kakva atmosfera vlada na ovom javnom servisu, tačnije u redakciji IP-a, zorno ilustrira činjenica da novinari i voditelji, u strahu da ne ostanu bez posla, ne smiju javno govoriti o novinama koje je uveo Radoja.

Svojim dolaskom Radoja je, naime, zabranio da se Kosovo, kao nezavisna i međunarodno priznata država, u informativnim emisijima BHT-a 1 naziva tim imenom nego se mora nazivati Kosovom i Metohijom, kao i u Srbiji, koja tu državu još smatra svojom teritorijom. To, očigledno, misli i Radoja.

Nedavno je Radoja naredio i da se izvještaji o presudama za ratne zločine ne smiju emitirati u prvom dijelu centralne informativne emisije Dnevnik u 19 sati, uz obrazloženje “da je ljudima dosta priča o ratnim zločinima”.

Radoja je prvog dana Ramazanskog bajrama zabranio da se prilog o tom muslimanskom blagdanu emitira u prvom dijelu Dnevnika, što je prethodnih godina bila praksa ne samo za Bajram nego i za pravoslavne i katoličke blagdane.

Različit tretman

Tako su Bošnjaci, gledatelji BHT-a 1, koji najvećim dijelom plaćaju RTV taksu, 15. juna u Dnevniku 2 BHT-a 1, i to u skraćenoj verziji te emisije, vijest o tome kako je u BiH i svijetu obilježen ovaj veliki muslimanski blagdan dočekali tek pred kraj Dnevnika. Prednost nad Bajramom dobili su Zdravko Mamić, Milorad Dodik i Aleksandar Vučić, dešavanja u grčkom parlamentu, u Sjedinjenim Američkim Državama...

Prilog o Bajramu trajao je nešto više od dvije minute.

Ko je gledao Dnevnik 8. aprila, kad je proslavljen pravoslavni Vaskrs, vidio je da je šestominutni prilog o tome emitiran među najvažnijim vijestima, na pola emisije.

Svakako da javni servisi koje plaćaju građani ove zemlje, moraju ispoštovati blagdane svih naroda i građana u ovoj zemlji. No, moraju ih tretirati na isti način i podjednako uvažavati. To u emisijama pod uredničkom palicom Marka Radoje nije slučaj.

Predizborno zapošljavanje

Naši izvori iz BHT-a tvrde i da je Radojinim dolaskom posljednjih mjeseci zaposleno najmanje deset osoba na BHT-u 1, isključivo iz Istočnog Sarajeva.

Smatra se da je u ovom slučaju riječ o predizbornom zapošljavanju kojim Srpska demokratska stranka kupuje glasove za oktobarske izbore.