RAZGOVOR

Rasim Ljajić za "Avaz": BiH i Srbija zbog kosovskih taksi izgubile su milione

Znamo da kontramjere nisu najbolje rješenje, ja ne bih volio da dođe do toga, ali to će, svakako, biti razmatrano, to je, moram priznati, iznuđena mjera, kaže Ljajić

Ljajić: Zalažemo se za zajednički ekonomski prostor u regionu

Piše: S. KURT

28.5.2019

Bosna i Hercegovina i Srbija zajednički će nastupiti i provesti koordinirane aktivnosti kako bi se povećao pritisak na kosovske vlasti i ukinule takse na robu koje se primjenjuju još od 21. novembra prošle godine.

Ističe to u razgovoru za „Avaz“ potpredsjednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, koji je jučer boravio u Sarajevu i sa bh. ministrom trgovine i ekonomskih odnosa Mirkom Šarovićem razmatrao daljnje korake vezane uz, kako ističe, diskriminatorne takse prištinskih vlasti.

CEFTA plus

- Dva su pravca koja smo dogovorili. Najprije, ako takse ne budu ukinute do samita lidera zapadnog Balkana u Parizu 1. jula, i BiH i Srbija razmotrit će uvođenje kontramjera. Znamo da to nije najbolje rješenje, ja ne bih volio da dođe do toga, ali to će, svakako, biti razmatrano, to je, moram priznati, iznuđena mjera – kaže ministar Ljajić.

S druge strane, naglašava on, BiH i Srbija zatražit će od Evropske komisije hitnu reformu Centralnoevropskog ugovora o slobodnoj trgovini (CEFTA).

- Zbog taksi uvedenih dvjema državama od institucija u Prištini, CEFTA postoji samo formalno u obliku u kojem je formirana prije 13 godina. Uvođenjem ovih mjera taj sporazum je na infuziji. Mi se zalažemo za zajednički ekonomski prostor na zapadnom Balkanu bez carina, barijera... Gubi se 30 miliona sati na čekanju na granicama, zbog toga se gubi 800 miliona dolara, zbog toga trpe privrede svih zemalja. Mi se zalažemo za model CEFTA plus, više od toga što danas imamo, ali preduslov je ukidanje ovih prištinskih taksi – kaže Ljajić.

Srbijanski ministar najavljuje i da će u Srbiji idućeg mjeseca početi gradnja kraka Kuzmin - Rača, prvog na dionici autoputa Beograd - Sarajevo.

ezahvalne prognoze

- Sporazumi su potpisani s turskom kompanijom koja će raditi taj projekt. Rok za gradnju tog dijela trase je tri godine. Što se tiče druge trase, ta ista firma treba raditi dio prema Višegradu, ali tu se tek treba raditi projekt. Nadam se da će autoput sasvim sigurno profunkicionisati, prvo jedan krak, realniji je ovaj preko Tuzle, a ovaj drugi preko Višegrada iziskuje više sredstava, da ćemo pronaći finansijske aranžmane s Turskom – ističe on.

Ne želi špekulirati kada bi kompletan autoput i mogao biti završen.

- Dugo sam u politici, ne bih davao nikakve prognoze, a posebno kad ne zavisi od mene – dodaje Ljajić.

Zastoj u romingu

Ministar Ljajić kazao je za „Avaz“ i da će primjena sporazuma o ukidanju rominga između zemalja regiona početi kako je i predviđeno 1. jula, ali ne u obliku koji je potpisan.

- Operatori imaju tehničkih problema, trebaju im novi softveri koji će razlikovati unutrašnji i međunarodni saobraćaj. Tražili su dodatni rok. Od 1. jula kreće snižavanje cijena, tranzicioni period do Nove godine. Tada će cijene biti niže i manje od onoga kako je predviđeno sporazumom – ističe on.

Podsjeća da je predviđeno da roming bude potpuno ukinut 2021. godine.

- A od 1. januara iduće godine bit će sniženje onakvo kako je bilo predviđeno sporazumom – dodaje Ljajić.

BROJKE

27 miliona eura manje na Kosovo izvozi BiH od uvođenja carina

189,5 miliona eura manje na Kosovo izvozi Srbija od uvođenja carina

1 milion eura dnevno gubi Srbija

5,3 posto povećane cijene na Kosovu


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.