SAVJETI Preporuke psihologinje

Kako zaštititi mentalno zdravlje za vrijeme pandemije

Fokusirati se na porodicu

A. F. /Avaz.ba

Sačuvati mentalno zdravlje za vrijeme pandemije

Foto: ILUSTRACIJA


COVID -19 ili koronavirus proširio se i proširit će se u mnoge zemlje na različitim geografskim područjima. 

Psihologinja Ana Abramušić izdvaja niz preporuka kako sačuvati mentalno zdravlje za vrijeme pandemije.

Osobe koje se zaražene ovim virusom, nemojte odbacivati, nazivati pogrdnim nazivima i identificirati preko virusa. To su kompletne osobe, koje su trenutno zaražene virusom, i kod većine se očekuje uspješan oporavak i povratak u normalan život.

Izbjegavajte gledati, čitati ili slušati vijesti koje vas čine nervoznim.

Zaštitite sebe i pomažite i podržavajte druge. 

Pronađite priliku da naglasite pozitivne ishode i aspekte i situacije.

Uvažavajte zdravstvene radnike, svaka preporuka zdravstvenih radnika rezultat je decenijama usmjerenog obrazovanja i koordinirana je sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom i globalnim preporukama. Poštujte to.

Normalno je da se osjećate zbunjeno, uplašeno, razgovarajte s članovima porodice ili prijateljima. Ako se ne možete nositi s emocijama koje su se javile, kontaktirajte lokalni Centar za mentalno zdravlje ili dostupni SOS telefon.

Budući na prisilni boravak u kući, potrebno je uložiti napor za održavanje zdravih navika. Jedite zdravu hranu, vježbajte, redovno spavajte.

Ne koristite alkohol, cigarete ili nešto drugo da kontrolirate emocije. Ukoliko vam je potrebna pomoć, potražite je, obratite se stručnjaku.

Podsjetite se na prethodna iskustva koja ste imali. I ranije su se dešavale vanredne situacije s kojima ste se iznijeli, podsjetite se da ste sposobni preživjeti i ovo.

Fokusirajte se na ono u čemu ste dobri.

Usmjerite se na porodicu.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na