JEDINA U REGIONU

Naša zemlja bez vlastite VIP letjelice: Avion za Predsjedništvo BiH - luksuz ili potreba?

Ovim političkim strukturama pamet ne dobacuje do pojma poslovnog aviona, kaže Kulić

Avion Vlade Crne Gore. Twitter

Meliha Smajkic

6.9.2023

Predsjedništvo BiH će u ovoj godini za nabavku aviokarata i organizaciju službenih putovanja izdvojiti najmanje 445.000 KM. Ta cifra je navedena u planu javnih nabavki. Međutim, još u februaru, prema dostupnim podacima, bio je raspisan tender za nabavku aviokarata u iznosu od 200.000 KM, a krajem avgusta drugi, čija je vrijednost s PDV-om procijenjena na 286.650 KM.

Službena putovanja

Na službena putovanja državnog vrha i zaposlenih u Predsjedništvu BiH, u svakom sazivu, na godišnjem nivou izdvajaju se ogromna finansijska sredstva. Posebno se to odnosi na nabavku aviokarata, budući da Predsjedništvo BiH, koje, inače, rijetko kada putuje zajedno, nema svoj poslovni ili VIP avion kakav imaju sve države u našem okruženju.

Zbog svega, kada se podvuče crta, stručnjaci nemaju dilemu o tome je li riječ o luksuzu ili potrebi.

- To je apsolutno potreba s jedne strane, a s druge, to je stvar prestiža. Republika Srpska ima svoj avion i na njemu velikim slovima piše Republika Srpska, dakle, to je imidž i to je promocija - kazao nam je Omer Kulić, ekspert za avijaciju.

Dodik u Cesni. Avaz

Rekao nam je da je svojevremeno predlagao političkim strukturama da nabave poslovni avion, ali od toga ništa nije bilo.

Podsjetio je na to da su sve republike bivše države imale svoje avione, kao i sama država, ali i to da su pojedine kompanije poput “Energoinvesta” imale vlastite letjelice za poslovne letove.

Velike uštede

- To je apsolutno bilo isplativo, radili smo kalkulacije u “Energoinvestu”. Taj avion je imao osam sjedišta, a četiri karte na putu do Tripolija su pokrivale troškove tog leta. Dakle, četiri čovjeka su putovala džabe. Dakle, u cijeloj priči zasigurno bi se ostvarile velike uštede, tim prije da se taj avion, čije je održavanje, jasno, skupo, stavi na tržište kada nema letova za potrebe političkih struktura, odnosno u komercijalne svrhe. Nažalost, ovim političkim strukturama pamet ne dobacuje do pojma poslovnog aviona - podvukao je Kulić.

Pojedine zemlje u regionu, poput Srbije, u svojim aeroflotama za državničke potrebe imaju više od jedne letjelice. Svojevremeno su mediji plasirali priče o tome ko ima bolji avion, tadašnja predsjednica Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović, koja je letjela u Challengeru, ili srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić u Legacyju.

Više od 90 letjelica

U registru Direkcije za civilnu avijaciju (BHDCA) je više od 90 letjelica. Registrirane su na aeroklubove i preduzeća, a njih 30-tak posjeduju i fizička lica. U registru je i Cesna u vlasništvu RS, kao i helikopteri MUP-a RS te Bell helikopter FMUP-a.

Veće evropske zemlje, osim po nekoliko aviona, imaju i širokotrupce, poput Njemačke. Češka u floti ima dva A319, Bugarska A319 i Dassault Falcon 2000, Belgija u floti ima Dassault Falcon 900 i dva Falcona 7X, Nizozemska ima B737BBJ i Gulfstream IV, Portugal ima Dassault Falcon 50 i tri Falcona 20, Slovenija Dassault Falcon 2000, kao i Let 410 Turbolet...

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.