Pandemija koronavirusa snažno je utjecala na ekonomsku situaciju u BiH. Brojni privrednici bili su prinuđeni na zatvaranje svojih radnji i otpuštanje uposlenika.
Međutim, u svakoj nepricili treba nastojati pronaći poozitivan primjer. Jedan takav je i konceptualni dućan i poznati bh. brend Bazerdžan.
Vlasnica Zana Karkin u intervjuu za "Avaz" kaže da Bazerdžan posjetiocima omogućava novo iskustvo bh. kulture i tradicije.
Možete li nam reći kako je osnovan brend Bazerdžan, šta je bila prvobitna ideja?
- Bazerdžan je smješten u srcu Baščaršije, sarajevske starogradske jezgre, i lijepo se uklapa u okruženje s obzirom da nudi proizvode „modernih zanatlija“, osoba koje na interesantan način kombinuju nove trendove sa autentičnim simbolima ili materijalima koji su vijekovima dio historije Bosne i Hercegovine.
Na ideju otvaranja ovakvog dućana sam došla iz lične potrebe. Kad sam kupovala poklone prijateljima, bilo mi je teško naći poklon koji priča bosansku priču, a razlikuje se od uobičajenih tradicionalnih proizvoda koji se nude. Razmišljala sam kako je šteta što kod nas nema prodavnice gdje bi se mogli naći radovi naših umjetnika i zanatlija, kvalitetni i moderni bosanski proizvodi na jednom mjestu.
Šta je vaša ponuda i čime se to razlikujete od drugih brendova?
U Bazedžanu se prodaje ono što se na drugim mjestima ne može naći. Trenutno sarađujemo sa nekih 60 različitih grupa kreativaca, koji ekskluzivno za nas izrađuju nakit, asesoare, odijevne predmete i dekoraciju za kuću.
Fokus stavljamo na izradu proizvoda od finih prirodnih materijala, poput vune, pamuka, lana, viskoze i svile, drveta, sa visokim standardima izrade. Sve kolekcije dolaze u ograničenim količinama.
Svaki proizvod priča svoju priču: naušnice sa motivima cvijeća ugroženih biljnih vrsta u BiH, prstenje sa ugraviranim stihovima poznatih sevdalinki, haljine sa tradicionalnim katoličkim tetovažama područja Srednje Bosne, cekeri izrađeni od korištenih farmerica metodama „upcycling-a“ itd.