STADA

Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta

Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta. STADA

Marketing

25.8.2022

STADA, u okviru koje posluje i Hemofarm, pokazala je istrajnost u izazovnom poslovnom okruženju obilježenom makroekonomskim i geopolitičkim neizvjesnostima i prijavila dvocifreni rast prodaje i zarade u prvoj polovini 2022. Uprkos inflatornim pritiscima na robu i usluge, i prekidu lanca snabdijevanja dijelom zbog konflikta u Ukrajini, Grupa sa sjedištem u Bad Vilbelu u Njemačkoj, nastavlja svoje putovanje rasta.

Organski rast i ponuda šireg portfolija pacijentima i zdravstvenim radnicima putem akvizicija i partnerstava omogućili su STADI da poveća korigovanu prodaju Grupe za 15% na 1.768 milijardi evra u prvoj polovini 2022. Korigovana za valutne fluktuacije i specijalne efekte, zarada prije kamate, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) porasla je za 23% na 386.5 miliona evra.

STADA je imala benefit od opsežnog rasta na tržištima za svaki od svoja tri strateška proizvodna segmenta: zdravstvene proizvode široke potrošnje, generičke proizvode i farmaceutske specijalitete.


Generalni direktor STADE ,Peter Goldschmidt. STADA

“Naročito sam ponosan,” ističe generalni direktor STADE Peter Goldschmidt, “kako približno 13,000 koleginica i kolega širom svijeta nastavlja da raste kroz preduzetništvo, uz agilnost i integritet i kao One STADA. Veoma visoki nivoi angažovanja nedavno potvrđeni kroz globalnu anketu zaposlenih vode do mnogih novih inicijativa u promjenljivom zdravstvenom okruženju.”

“Fokus na upravljanje kompleksnim portfoliom koji se sastoji od preko 25,000 skladišnih jedinica (SKUs) koje se obezbjeđuju putem ojačane i otporne mreže lanca snabdijevanja omogućio je STADI da dosljedno održava visok nivo usluge i da može zadovoljiti potražnju, nadmašujući time tržišni prosjek,” istakao je Goldschmidt. “Želio bih ovom prilikom da se zahvalim našim partnerima širom svijeta, kojih je više od 500, koji nas podržavaju u daljoj izgradnji naše mreže lanca snabdijevanja i koji činimo još otpornijim na krize.”

“U mnogim zemljama mogli smo povećati naše učešće na tržištu u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje i generičkih proizvoda, dok nastavljamo da unapređujemo naš portfolio i pajplajn.”

Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje porasla je za 25%

Akvizicije i partnerstva koja koriste STADINU opsežnu platformu marketinga i prodaje, zajedno sa internim širenjem proizvoda kroz lansiranje i proširenje linija, podigli su korigovanu prodaju u STADINOM segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u prvih šest mjeseci 2022. za 25% na 729,2 miliona evra. Zdravstveni proizvodi široke potrošnje činili su 41% STADINE prodaje Grupe u prvoj polovini godine.

Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje ostvarila je benefit pošto je STADA sredinom 2021. godine uspješno integrisala svoju akvizicijuju Sanofijevih 16 etabliranih lokalnih i regionalnih brendova zdravstvenih proizvoda široke potrošnje pretežno evropskim zemljama. Takođe od novembra 2021. STADA distribuira Sanofijev portfolio zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u 20 zemalja širom Evrope.


Generički segment sveobuhvatno raste

Obezbjeđivanje pacijentima dostupnosti lijekova odmah nakon isteka ili otkaza patenta i ekskluzivnih prava pomoglo je STADI da poveća korigovanu prodaju u generičkom segmentu za 6% na 697.1 miliona evra u prvih šest mjeseci 2022.

Rast u segmentu generičkih proizvoda, koji je predstavljao 39% STADINE prodaje Grupe u prvom polugodištu, bio je sveobuhvatan, a pokretale su ga ključne zapadnoevropske zemlje, što je pomoglo STADI da zadrži lidersku poziciju u prvih pet kompanija u ovom segmentu širom Evrope.

Korigovana prodaja STADINE sve veće liste farmaceutskih specijaliteta porasla je za 12% na 341.8 miliona evra na korigovanoj bazi u prvoj polovini 2022. čineći jednu petinu prodaje Grupe.


Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta. STADA

Osnova za dalja ulaganja

EBITDA grupe je porasla za 36% na 450.2 miliona evra na osnovu rasta prodaje od 17% na 1,768.1 miliona evra. STADA je takođe održala disciplinu po pitanju troškova poslovanja, a pritom je nastavila sa ulaganjima u podrškom marketingu i prodaji. Povećanje od 71% u operativnom gotovinskom toku obezbijedilo je dobru finansijsku osnovu za dalja ulaganja. Da bi podržala svoj portfolio koji se sve više širi putem internog i eksternog razvoja, STADA je, ranije ove godine, najavila projekat vrijedan 50 miliona evra za izgradnju centra za lanac snabdijevanja u Turdi, Rumunija. Očekuje se da će ova lokacija, koja će imati inicijalni kapacitet isporuke 100 miliona pakovanja godišnje, kreirati dodatnih 375 radnih mjesta.

STADIN naglasak na posvećenosti obezbjeđivanja održivog zapošljavanja, snabdijevanja lijekovima i ekonomskih investicija – kao što je pokazano učešćem Grupe u Globalnom dogovoru UN – biće u bliskoj budućnosti detaljno prikazani u prvom Izvještaju o održivom razvoju za cijelu STADA Grupu.

“Održivost je za nas u STADI prirodna stvar“, naglašava tehnički direktor Migel Pagan. “Za nas briga o zdravlju ljudi uključuje donošenje pouzdanih rješenja za naše pacijente i partnere, kao i podršku javnim vlastima u izgradnji održivih zdravstvenih sistema.”


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.