BIT ĆE POD NADZOROM

Italija uvodi stroga pravila za influensere: Divlji zapad je gotov

Ukoliko influenseri ne uspiju jasno označiti saradnju brendova ili otkriju svoje komercijalne interese suočit će se s pozamašnim kaznama

Influenseri će morati poštovati pravila. Facebook

E. Ć.

21.1.2024

Uskoro bi italijanski influenseri i svi oni koji kreiraju sadržaj na društvenim mrežama mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji u toj zemlji, prenio je BBC.

Sve aktivnosti influensera će biti pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), a pravila će se u početku primijenjivati na one koji imaju više od milion pratilaca.

Morat će se prilagoditi

- Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će morati da se prilagode - rekao je Đakomo Lasorela, šef  agencije.

Ukoliko influenseri ne uspiju jasno označiti saradnju brendova ili otkriju svoje komercijalne interese suočit će se s pozamašnim kaznama.

Predložene smjernice takođe imaju za cilj zaštititi djecu, s novom grupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i sopstvene komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.

AGCOM je u saopštenju naveo da će se njegove mjere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu osnovnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti.

- U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja" - piše u saopštenju.

Rigorozne kazne

Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna italijanska influensera Kjara Feranji- što je Lasorela demantovao.

Podsjetimo, u decembru je Feranji, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion eura jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

U izjavi objavljenoj svojim pratiteljima rekla je da je napravila "grešku u dobroj vjeri, povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošlog sedmice italijanska policija objavila da će protiv Feranji biti pokrenuta istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.

Također, prošle godine su u drugim evropskim zemljama uvedena stroža pravila za influensere. U Francuskoj tako influenseri mogu u zatvor ako prekrše zakone o reklamiranju, podsjetio je BBC.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.