U vezi s praksom vladike Platona da u eparhije šalje popove da provode zakone i načela vjere kako bi iskorijenili paganske običaje, pričala se i historija jednog takvog novog popa i izvjesnog Čeke (lično ime mu meni nije poznato jer su ga svi zvali samo Čeko, mada sam ga kasnije i lično upoznao). Novi pop je trebao doći autobusom u određeni sat, a autobus je zastajao kod poznate krčme “Baba Ruže”, koja se i danas nalazi na raskrsnici puta koji vodi od Zablaća prema Velećevu i prema Ribniku i ulazi dublje u dolinu Sane sve do Gornjih Vrbljana.
Pop u prašini
Ribničani su pred popa poslali Čeku koji je bio poznat kao čovjek od svake smicalice i uopće neobičnog karaktera i ponašanja. Čeko je sa sobom doveo osedlanu kobilu za popa kako se pop ne bi zamarao da pješice prelazi 11 kilometara rastojanja od „Baba Ruže“ do Gornjeg Ribnika, gdje je postojala crkva i bilo sjedište eparhije. Kad je autobus stigao i pop bio dočekan od Babe Ruže kako dolikuje, tj. sa pogačom, soli i rakijom i ljubljenjem u ruku, popu je Čeko ponudio da uzjaše kobilu i da krenu, jer navodno narod ga željno očekuje. Međutim, kad je pop opkoračio kobilu, ona ga je jednostavno stresla i pop se našao u prašini.
Čeko je ružio kobilu na pasja preskakala, kako se to kaže, a ružio i one koji su popu poslali baš tu kobilu, istina najbolju u Ribniku, ali prgavu i naučenu da ne dopušta da je iko uzjaše dok naglas ne opsuje pa da onda tek dozvoli da je neko zajaše. Pop se zgrozio nad tim besramnim prijedlogom i više puta je uzalud pokušavao da uzjaše kobilu čija se gadna ćud krila u jednom šilu kojim je Čeko potajno podbadao kobilu svaki put kad bi pop pokušao da je uzjaše.
Budući da nikako nije uspijevao zajahati kobilu, a pred alternativom da ide pješice 11 kilometara izrovanog makadama, ili da opsuje, izabrao je ovo drugo. Nakon što je izgovorio opsene riječi, kobila je mirno dopustila popu da je uzjaše i on je ponosno projahao kroz Previju i Donji Ribnik i ujahao u Gornji Ribnik, gdje ga je pred crkvom očekivala masa Ribničana. Ali, on nije ni stigao do Ribnika, a u Ribniku je već pukao glas i djeca su vikala novi pop nije čedan nego čudan, da nije Božiji čovjek od prijašnjih, jer i on psuje čak i na hajvan, a kako ne bi na ljude.
Time je na početku popovanja novog popa u osnovi bio dobro potkopan njegov autoritet, te više nije bilo govora o tome da on njima određuje pravila i kontrolira ponašanja. Taj je pop, kako se govorilo, na sve načine molio vladiku da ga njegovo preosveštenstvo vladika pošalje u neku drugu eparhiju samo da ga spasi ove napasti od vjernika, ovog nekrsta kakav postoji u Ribniku i okolnim selima.