"POTEZ SKAKAČA"

U Umjetničkoj galeriji BiH otvorena izložba Luiđija Balarina

Kako je istakao umjetnik za njega je ovo važna izložba

Izložba u Umjetničkoj galeriji BiH - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+2
S. S.

1.6.2023

U saradnji s Ambasadom Italije u Bosni i Hercegovini, otvorena je izložba “Potez skakača” italijanskog umjetnika Luiđija Balarina (Luigi Ballarin). U Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine okupio se veliki broj zainteresiranih, a izložbu je otvorio Ambaddor Italije U Bosni i Hercegovini, Marko de Ruca (Marco de Ruzza).

Kako je istakao umjetnik za njega je ovo važna izložba.

-Nakon godinu dana sam ponovo u Sarajevu i radujem se susretu sa publikom. Bosna i Hercegovina je zemlja između Istoka i Zapada i različitih kultura - rekao je.

Učestvovali u ratovima

Konji su zauzimali važno mjesto, ne samo za same vitezove, nego i za italijansku kulturu. Kroz historiju, u Italiji, konji su učestvovali u ratovima i u poljoprivrednim aktivnostima, ali su također bili važnim dijelom italijanske umjetnosti i književnosti.

Lik konja, često je korišten u historiji italijanskog slikarstva. Naročito su renesansni slikari, u skladu s estetikom tog doba, slikali konje elegantnim i lijepim. Umjesto da prikazuju konja na prirodan način, preferirali su idealizirati ga. Slika Leonarda da Vincija “Konj Sforza” nastala je kako bi pokazala svu ljepotu i gracioznost konja. Raffaello Sanzio da Urbino, savremenik Leonarda da Vinčija, često je koristio figure konja u svojim djelima. Posebno na slici “Atenska škola”, figure konja odražavaju herojski duh ratnika.

Konj važan u kulturi s Istoka

Konj je također važan simbol u kulturi naroda s Istoka. Stoga, figurativni prikazi konja imaju važnu ulogu u pomenutom, orijentalnom slikarstvu. Aktualno, Luigi Ballarin koristi figuru konja, kako u tradicionalnom, tako i savremenom stilu. Iako, figuru konja, predstavlja na realističan način, umjetnik pretvara figuru konja u apstraktan izraz, ali iz orijentalne perspektive. Ballarin, na platnu, tumači ovaj važan simbol snagom, pokretom, slobodom, energijom, brzinom, gracioznošću, tradicijom, plemenitošću, junaštvom… s metaforičkom ekspresijom. U svojim crtežima i predlošcima, umjetnik vješto iscrtava anatomiju konja i razlikuje najvažnije italijanske pasmine, poput sardinijskog Arapa, Maremmana, rimskog konja Lazio Maremme, pasmine San Fratello, kao i važne orijentalne pasmine, poput arapskog konja, turskog konja, turkmenskog konja.

Zaključno, konj se doživljava kao snaga, brzina, sloboda, nezavisnost, hrabrost, odanost, sklad i statusni simbol u cjelokupnoj svjetskoj kulturi. Koristeći svoju umjetnost da bi izrazio svo to kulturno bogatstvo, Luigi Ballarin stvara svoja djela na strastven, odlučan, iskren, hrabar, odan, plemenit način, pun poštovanja, mogli bismo reći 'viteški', ali i 'fizički' angažiran, kao da ratuje s platnom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.