PROMJENE

Facebook planira uvođenje pretplate

Index.hr

7.5.2018

Facebook proteklih sedmica provodi istraživanje tržišta koje bi im trebalo dati odgovor na pitanje treba li Facebook uvesti opciju pretplate u kojoj onda ne bi bilo reklama ako bi to privuklo više ljudi da koriste tu društvenu mrežu, piše "Bloomberg", pozivajući se na upućene izvore. 

Facebook je, pišu, razmatrao tu mogućnost i ranije, a sve je intenzivirao nakon nedavnog skandala s krađom podataka s te društvene mreže. Izvori koji su insistirali da ostanu anonimni, ipak navode da se ideja možda neće realizirati, a još se ne radi o konkretnim planovima.

Zakerberg raspirio nagađanja 

Facebook je službeno za sada odbio komentirati mogućnost pretplate na tu društvenu mrežu u kojoj se korisnicima koji plate određen mjesečni iznos ne bi prikazivale reklame.

Nagađanja o takvom modelu raspirio je direktor Facebooka Mark Zakerberg (Zuckerberg) koji je, odgovarajući na pitanja u američkom Kongresu prošlog mjeseca, rekao da će "uvijek postojati besplatna verzija Facebooka, što bi značilo da postoji vjerovatnost i za verziju Facebooka koja će se plaćati. 

"Bloomberg" piše da je Zakerberg ozbiljno razmišljao o toj opciji, koja ne bi zamijenila postojeći poslovni model, nego bi bila usmjerena prema uklanjanju čestog razloga zbog kojeg korisnici napuštaju Facebook. Kompanija je prošle godine zaradila skoro cijeli svoj promet u iznosu od 41 milijardu dolara, prodajući reklame targetirane prema parametrima korisnika.

Ipak, prijašnja su istraživanja koja su provodili unutar Facebooka, pokazala da korisnici ne gledaju sa simpatijama na uvođenje pretplate, a jedan od razloga za to bi mogao biti da je Facebook djelovao, a i danas djeluje, pod sloganom "Besplatan je i uvijek će biti".  

Ostvare li se nagađanja o uvođenju pretplate, Facebook bi i dalje bio besplatan za korištenje na način na koji se koristi sad, a pretplata bi funkcionirala kao opcija za one koji ne žele da im se na toj društvenoj mreži prikazuju reklame.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.